Gå til innhold

Noen her som bor i Horten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noe spesielt som er negativt med Horten?

Fortsetter under...

Skrevet

Tja... spørs jo hva du skal bruke den til...

Er vel som hvilken som helst annen småby. En ulempe er at togstasjonen ikke er i sentrum, slik at det blir litt vanskligere å pendle med tog enn f.eks i Tønnsberg eller Holmestrand. Derfor er det ikke like poppis å bo der, men det igjen fører jo til lavere boligpriser i Horten. Men byen i seg selv er kjempekoslig - synes jeg da...

Skrevet

tja, tenkte på ungdomsmiljö, miljö blant barna. Folkene som bor der etc. Fritidstilbud, er det bra skoler og bhg. Ja, alt man vil vite om man skal bo der. Ta feks Holtandalen da, for det er vel ganske forskjellig fra sted til sted innen Horten også.

Skrevet

Byen har jo litt dårlig rykte, sånn som hasjby egentlig.

Og togstasjon er ikke i byen, så man føler oftere behov for bil enn i en del sammenlignbare byer.

Den er liten, men det er fordel/ulempe alt etter som man ser det.

Positive ting er vel at den er kjempehyggelig, veldig fin om sommeren, masse bra turområder, ligger ved havet.

Hva er alternativene da? er det slik at du skal flytte og det står mellom flere ulike byer?

Skrevet

Ja, Horten eller Tbg. Horten har fordelen at det er billigere. Men Tbg er den byen jeg kjenner.

Skrevet

Horten er den flotteste byen jeg har bodd i. Kommer derfra og blir naturligvis mye skryt da. Har flyttet til Tønsberg, men kommer til å flytte tilbake til Horten så fort barna blir litt større. Det er/var en hasjby pga russerbåtene og fergesambandet til Moss, men som nå har blitt bedre fulgt opp. Det er en flott by med koselige mennesker.

Ps: Det er togstasjon på Skoppum, som er 10 minutter fra sentrum. Vil ikke påstå det er så kronglete. Tror ikke alle byer har togstasjon heller :)

Annonse

Skrevet

Jeg har bodd i både Tønsberg og Horten, jeg er fra Tønsberg.. for meg er Horten både harry og lugubert. Jeg hadde satset Tønsberg. Eller Gamle Åsgårdstrand.

Skrevet

Horten lugubert iforhold til Tønsberg???

Horten har sjarm og den koselige atmosfæren, noe Tønsberg faktisk mangler.

Skrevet

Jeg bor i Horten, og det er utrolik koselig. Har bare bodd her 1 år. Men heller Horten enn Tønsberg! Det er lett å komme seg rundt i byen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...