Gå til innhold

Hva er det med foreldre som sitter i bhg i timesvis når de leverer????

Anbefalte innlegg

Skrevet

men hvordan vet HI at denne damen satt der i 2 timer da? Har de ansatte påpekt det videre, eller var HI der selv så lenge?

Nei, man vet ikke hele situasjonen og jeg tror at det er ytterst få som sitter i en barnehage i flere timer (annet enn under tilvenning).

Ang. å ta med babyen på foreldremøte så hadde jeg unngått det for min og den nyfødte sin del om det var mulig, men hadde tatt med hanu/hun hvis jeg hadde følt at det var veldig viktig å bli med på foreldremøtet. Hadde faktisk ikke tenkt på hva andre måtte synes og mene om det - og gjort som hun som HI beskriver gjorde: gått hjem når den nyfødte begynte å skrike.

Er vel ikke alltid så lett å få barnevakt til en nyfødt som ammes og det hele? Min familie ville i alle fall ikke passet en så liten unge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du uttaler deg temmelig mye utfra hvordan din barnehagen gjør det.

"Vi blir bedt om å ta en raske avskjed", "sånn gjør ikke vår", "heldigvis ville det ikke skjedd her". Eller noe i den duren.

Hvem bryr seg hvordan deres barnehage gjør det? Eller tror du virkelig at det den barnehagen gjør er rett? Er deres ansatte mer kompetent å til å vurdere hva som er best for de ulike barna i de ulike delene av landet? Sitter du virkelig å tror det...? At du i det hele tatt kan påstå at dette kun er et uromoment, og kun tar bort oppmerksomheten fra barna, uten åå ha opplevd dette, det viser vel at du har temmelig liten innsikt i hvordan en barnehagehverdag fungerer?

Det merkelige er jo at det sitter flere ansatte her, som selv sier at de ikke har noe problem med det. Og så skal du som ikke jobber der, komme med fasiten på hvordan det oppleves.

Greit alle tror at de har den beste barnehage, men det får jaggu være måte på å tro at man selv sitter på fasiten.

Skrevet

Men hvorfor måtte plent begge foreldran være med på møtet da?

4-åringen hadde de nemlig skaffet barnevakt til....

Skrevet

folk prioriterer vel forskjellig.. men du får nesten spørre de i stedet for å irritere deg :)

Skrevet

Men du drar jo faktisk deres rutiner inn i barnehagen, barn av regnbuen, så da er det faktisk de andres sak. Folk betaler for å ha barnet sitt der.

Hva om andre foreldre dro inn rutiner i barnehagen du ikke ønsket der?

Om du har så god tid, hvorfor spiser dere ikke frokost hjemme?

Høres helt merkelig ut spør du meg.

Jeg er for øvrig enig med HI. Synes det er en uting at foreldre skal oppholde seg på den måten i barnehagen. En ting er å være 10 min, men å sitte og henge liksom.. Det blir bare helt feil i forhold til både de ansatte og de andre barna.

Skrevet

Selvsagt er jeg seriøs solstråle69, dette er da kjente teorier og jeg synes det er veldig logisk.

Men, selvsagt så synes jo ikke jeg at mødrene skal ha syklubb i barnehagen og bruke det som en slags dagåpen cafe. Men, en god dialog og gjerne litt mer ved leilighet er veldig positivt.

Skrevet

Oi, jeg er glad det er takhøyde både for å ha med små babyer i bhg når man må, samt å sette seg ned og ta en kaffe om man blir tilbudt det, i vår bhg.

Sitter selvsagt ikke i timesvis, men kan fint være der en halvtimes tid om morgenen om jeg har tid og det faller seg naturlig ja. Blir jeg tilbudt en kopp kaffe antar jeg at det er fordi de faktisk MENER at jeg skal drikke en kaffe, ikke at de bare sier det for syns skyld ;)

Skrevet

IGJEN - HI snakker vel ikke om "en gang i blandt".... Utrolig hvor vanskelig det er å forstå da?.... :-)

Skrevet

Ha, ha, ha! Det var da voldsomt så hissig da? :-))

Jepp, jeg tror "vår" bhg er den beste, og JA - jeg har en viss peiling på hvordan en "normal" bhg fungerer. ;-)))

Skrevet

Ja, selvfølgelig er de som ikke er enig med deg hissig. Skulle vel bare mangle. Eller så mangler de vel bare oppdragelse.

Den peilingen som du påstår at du har, den viser du dårlig;)

Skrevet

Ha ha ha solstråle 69. "IGJEN - HI snakker vel ikke om "en gang i blandt".... Utrolig hvor vanskelig det er å forstå da?.... :-)"

Seriøst?

Skrevet

solstråle69; har dette blitt din personlige "kamp" nå eller? Og - som vanlig drar du på med dine fiffige små smilefjes og "haha". Snodig måte å diskutere på.

Forøvrig vil jeg anta at personalet i den gitte bhg er voksne nok til å si fra, om det er folk som kommer innom som ikke er velkomne i evigheter.

Skrevet

Jeg lurer på hvordan HI kunne vite at de satt der i akurat 2 timer jeg! Jobber du selv der,eller har personalet sladret???

Jeg synes dette høres ut som sjalusi jeg!

Skrevet

Jeg gir meg ende over... :-) Man "får med seg" sånne ting, dessuten kan det jo hende de sier det selv? Synes ikke akkurat innlegget "lyste av sjalusi"... :-)

Mener dere virkelig at dette er normalt? Å være i bhg flere timer daglig? Og at dette ikke er problematisk for de ansatte?

Mulig vår bhg er helt unormal, da - det ville bare ikke vært noe tema hos oss, tror jeg. Eller jeg vet om ei, som kanskje kunne gjort noe sånt. Og trodd at det var helt greit. Men heldigvis har jeg ikke opplevd det. :-)

Skrevet

Hun sto sikkert utenfor vinduet og var kald og trist, og SÅ inn på de som prata og koste seg.

Litt sånn piken med svovelstikkene?? ;)

Skrevet

Jeg har oppholdt meg i bhg i rundt 2 timer etter at jeg leverte eldstemann mens jeg var i permisjon med frøkna. Jeg fikk veldig mange positive kommentarer på at det var fint at jeg tok meg tid. Det var ikke planlagt men fikk spørsmål fra de ansatte. Vi kom i 09.30-tiden, ca 1 time før fellessamlinga og dro igjen når den var ferdig og ungene skulle spise i 11.00-11.30-tida. Guttungen og frøkna storkoste seg, og hun fikk en gylden mulighet til å venne seg til bhg hun skulle starte i. Og hun har sklidd rett inn, har aldri vært noe gråting eller sutring.

På avd til guttungen blir vi oppfordret til å være så lenge vi kan, og gjerne en hel dag, eller med på tur hvis vi har muligheten.

Vi brukte også rundt 1 time fra vi kom for å hente han til vi forlot bhg. Alle ville ha en del av frøkna (ansatte, foreldre, barna), også trivdes hun så godt der. Så hvorfor haste hjem. Jeg var aldri til noe hindre, faktisk ble jeg brukt som en avløser av noen av de ansatte som gikk på kjøkkenet, gikk for å prate med andre eller tok en telefon. Jeg er selv utdannet barnepleier og har jobbet lit i den bhg, og er ikke redd for å ta en prat med ungene hvis jeg ser at de gjør noe de ikke skal. Jeg venter ikke på at av de ansatte skal komme.

Skrevet

Jeg fikk et såååå godt forhold til de ansatte og ikke minst vennene til Daniel - etter jeg ble igjen i bhg for å snakke litt.

Som oftest etter hentetid, grunnet at jeg alltid leverte på vei til jobb. Så ikke hensikten med å levere før igrunn...

Men, det er flott ting å gjøre å snakke med foreldre/ansatte.

Nå jobbet jeg en kort periode I bhg der også da.... :)

I tillegg høre om hvordan bhglivet er.

I litt mer kosligere former enn "hei og hadet" - "pliktig obl. møteplikt foreldremøte/samtale".

Hvorvidt det er 2t eller 10min er det vel ingen som vet - for om du som HI klager på det - men selv er den forelderen som styrter ut av døren tvert barnet har fått av seg klærne.. Så.. Vet jo ikke du så mye om situasjonen.

Jeg har stått på begge sider (ansatt og forelder) og jeg må si jeg har likt begge delene.

Er koselig å bli kjent med foreldrene til barna jeg tilbragte dagene med. Og det er koselig å bli kjent med de som tar seg av barnet mitt, mens jeg må jobbe.

Ting er ikke alltid så svart-hvitt.

Ofte om morgenen ved leveringstid har ikke barna fastsatte aktiviteter. Da er det frilek, fordi man ikke skal avbrutt i en lek/aktivitet.

DERFOR mener jeg at det ikke har noe å si om en forelder er der på morgenen.

Skrevet

Hvordan kan du vite at enkelte foreldre sitter der i opptil 2 timer uten at du er der selv?

Utrolig hva folk skal irritere seg over. Om noen foreldre har litt tid til overs ved henting og levering er vel ikke det annet enn koselig. Noen ganger har jeg dårlig tid, og andre ganger god tid. Hvorfor i alle dager skal jeg kaste ungen min inn døra og stresse ut igjen hvis jeg har god tid. Jeg kan fint bruke 10-20 min på levering om jeg har tid til det. Om noen foreldre bruker 2 timer i barnehagen hver dag er de forhåpentligvis og mest sannsynlig en ressurs for avdelingen.

Selv jobber jeg i en annen barnehage, og syns det er kjempe koselig om foreldrene har tid til å ta av seg på bena, og komme inn til oss litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...