Gå til innhold

Tilbakefall - ingen hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er ny her inne. Håper noen kan gi meg gode råd om min nåværende, kinkige situasjon.

Jeg står nå på venteliste for IVF-behandling. Samtidig har mitt gamle mareritt trappet opp igjen. Angsten.

Vært frisk i 2 år, men samtidig som jeg begynte med akupunktur for vond nakke, har angsten blusset opp igjen - dessverre.

Jeg jobber 100% og er på ingen måte helt i kjelleren. Men man kjenner jo igjen symptomene.

Det jeg lurer på, er om jeg nå er uaktuell for å få hjelp for barnløsheten min? Jeg har hele veien vært åpen om at jeg tidligere har slitt med dette og at jeg brukte medisin til leger og sykehus. Nå er jeg redd for at dersom jeg må krype til korset og gå til legen min (som er en ny lege som ikke kjenner til historikken min) og begynne på medisinene igjen, at jeg ikke vil få lov å gå gjennom prøverørsbehandling.

Skal jeg kjempe med angsten i stillhet til jeg evt er ferdig med behandlingene, eller skal jeg si fra? Og hvis jeg sier fra, kan jeg bli nektet mulighetene for et barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har selv gått på antidepressiva under prøverørsbehandling. Det eneste legen må finne ut er om de medisinene du tar kan brukes under en eventuell graviditet. Samtidig må du vite at det meste av medisinene mot angst og depresjon påvirker hormonbalansen i kroppen. For min del betydde det mange avbrutte forsøk.

Men jeg ville absolutt tatt kontakt med legen og forklart historien din. Det kan hende det finnes samtaleterapi som kan hjelpe deg mot angsten som ikke var der sist du hadde en dårlig periode. For min del var medisinene bare et hjelpemiddel for å komme nok ovenpå til å håndtere de vanskelige tinga, så måtte samtaler til for å endre tankemønstrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...