Gå til innhold

Svigerinna mi har ikke noe annet å by ungene på en pølser hver gang ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vi har vært der på middag i jula osv.Ja så sier hun alltid driver å varmer pølser til unga,de får ikke noe annet.

En gang var kusinen hennes også der,og sønnen liker ikke pølser,nei da kunne han få ei brøsdkive med sjokolade pålegg sa hun .

Kusine sa han kan jo spise det samme som oss? Nei sa hun da ,jeg hadde jo pølser til dem .

Min datter spør alltid om hvorfor ikke barna kan få det samme som de voksne?

de må sitte på gulvet å spise.

Virker det for dumt neste gang å ta med noe annet til barna og spise for eks kylling vinger? og bare si at de har lyst på det.? Ikke lett .

Men uannsett anledning så er det pølser ,og vi voksne får nydelig mat og skikkelig flott bord. Desserten våres er helt nydelig og pyntet barna får bare litt is.Jeg klarer ikke å slappe av å kose meg da.

Datteren i huset kom bort å surte om å få litt,men svaret var nei detta er vi voksne som skal ha.Har ikke lyst til å dra dit lenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres litt stusselig ut. Litt 1800-talsk faktisk. Jeg forstår godt at du mister litt lysten til å dra dit på besøk. Du får heller invitere dem hjem til deg :)

Skrevet

Da hadde jeg invitert de samme hjem til meg, laget supergod mat og bare latt henne spist pølser.

Mine elsker pølser, men hadde de bedt om å få smake det de voksne spiste hadde jeg ellers gitt av min egen tallerken hvis verten ikke ville dele.

Og var det en vane hadde jeg ikke dratt dit igjen.

Skrevet

Vi pleier alltid å ha et barnevennlig alternativ, fordi vi lager mat med mye kryddder og smak. Men om barna vil ha får de selvfølgelig, og desserten er også til alle.

Men det viktigste er jo at vi sitter voksne og barn rundt samme bord og spiser sammen!

Dette høres veldig spesielt ut. Inviterer dere til dere og gir både voksne og barn samme mat? Kan du ikke høre med svigerinnen din på en fin måte om dere kan spise sammen før neste gang dere skal dit?

Skrevet

Neste gang dere blir invitert sier du bare at hun ikke trenger å lage noe spesilet til ungene for de kan spise samme mat som de voksne.

Mye kjekkere at alle sitter rundt det samme bordet og spiser samme mat.

Skrevet

Jeg har innvitert de mange ganger og lager det samme til alle..

Skrevet

Jeg har prøvd ,men hun sier ,nei jeg har pølser til ungene,lager ikke det samme som til oss.

men kansje jeg skal si neste gang at ,jeg spiser heller en pølse jeg enn det andre.Eller tar med noe annet til barna,ike morro å se fjset til min datter når hun får servert pølser hver gang.

Jeg har sagt det til min samboer at kjedelig når det er sånn,han svarer ikke.

Skrevet

Jeg er litt enig med hun som skrev at du bør invitere på middag, servere nor godt til alle og pølser til svigerinna:)

Er visst mange voksne som tror at barn ikke liker annet. Det var et stort problem med svigerfamilien her også, men til slutt sa jeg at dersom guttungen min ikke kunne få skikkelig mat fikk vi heller komme bort etter middagen. Da ga de han vanlig mat, lagde pølser til de andre unga, som ble misunnelige og ville ha annen mat de også. Nå er det faktisk helt slutt på de evinnelige pølsene der borte, annet enn når vi griller og har mye forskjellig å velge i:)

Skrevet

Ja kansje jeg skal prøve det ja :-))

Men jeg har jo sagt at barna spiser det samme som oss ,men neida pølser alikevel. Når vi har vært på tusen fryd sammen med barna ,så sa dattern at hun var sulten ,ville ha mat ,men moren sa nei du kan få en is.

Kjøper alltid på salg til datteren ,det er greit for det gjør jo jeg også det.

Men når det gjelder gardiner innredning osv ser hun ikke på prislappen i det hele tatt ,hun tjener veldig godt.Vi driver å bygger hus ,og de også,men hun er sånn at hun skal ha større og dyrere utgave av alt det vi kjøper.Vi kjøpte salong betilte ifra Italia,vi hadde den pakket inn hjemme i barndomshjemmet til min sambo og hennes.Jo da hun hadde vært å pakka opp og titta ,og bestilt seg maken.Åpner min samboers post ,hun er rett og slett spesiell.Jeg har begynt å korte ned på kontakten ..

ups nå gikk emnet over til noe annet,men fingra gikk av seg selv ..

Skrevet

Få de andre med på laget og lag skikkelig pølseopplegg til de voksne og gourmet-mat til ungene, sånn som hun vanligvis lager bare til voksne. Statuer ett eksempel. Gjør det mange ganger, hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...