Gå til innhold

Barneklær fra Cubus/HM. Hvorfor/Hvorfor ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener du med hvorfor/ hvorfor ikke?

Skrevet

Hvorfor synes du det er greit å bruke klær derfra. eventuelt hvorfor ikke.

Ser det er mase sære folk her som sier jeg ville aldri kjøpt klær fra Cubus. Hva slags folk er det egentlig.

HI

Skrevet

HM er da hel greit selv om jeg ikke kjøper så mye der, men på Cubus er det sjeldent jeg finner noe jeg liker annet enn tights til jenta.

Men bortsett fra det så er butikkene brukendes de.

En dag bruker de klær derifra, den neste Hilfiger.

Alt kommer an på pris og om jeg liker det, ikke hva som står i merkelappen.

Skrevet

Det er ikke greit å bruke klær fra de kjedene fordi de kjøper fra leverandører som utnytter arbeidere og bruker barnearbeidere på slavekontrakter. Det er uetisk å bruke de klærne og man finansierer barns lidelse.

Skrevet

det beste ulltøyet jeg har er fra cubus. Det nupper lite, holder passform bra, og er av tykk, god ull!

Jeg handler stort sett på h&m, men svinger innom cubus også. Synes det er lettere å finne fine ting på h&m da..

Skrevet

Jeg kjøper klær begge steder, både til meg selv og barna..

Cubus syns jeg ofte er litt tacky/harry. Men stygge klær finner man jo uansett prisklasse. Dessuten er det jo smak og behag. Det jeg syns er fint syns andre er stygt og omvendt.

Smaken er som baken osv :-p

Ser ikke ned på andre avhengig av hvor de kjøper klær ihvertfall.

Og dere, når vi snakker om kvalitet.. hvor god kvalitet trenger en 5mnd gammel baby på klærne feks. , vokser jo ut av det før de rekker å bli slitt uansett. :-)

Skrevet

Kjøper klede som er mjuke og komfortable for babyen, og som eg synes er fine utan at dei treng koste skjorta, er det same kva butikken heiter. Har funne ein del klede eg likar på lindex, men og HM og Cubus, spes då babyen var liten. No for tida går det mykje i ullbody og ullstrømpebukse, og fleire arva strikkaklede. Har og ei innvaska og mjuk selebukse frå Fretex :-)

Skrevet

Jeg handler de aller fleste babyklærne fra H&M og Cubus jeg! Har også handlet noen få plagg fra Lindex.

jeg synes klærne fra disse butikkene er like fine som i disse dyre merkebutikkene, så da ser jeg ikke vitsen med å skulle betale så masse penger! Klær er til for å brukes og skal kunne ødelegges og hives uten at jeg får lyst til å gråte over pengene jeg brukte på plagget!

Skrevet

Jeg handler omtrent alltid på H&M, Cubus, Kappahl, Lindex, Name it osv til mine unger. Fornøyd med de butikkene:)

Skrevet

Anno 16:02: Det stemmer faktisk ikke. Men andre (kjente) merkeleverandører gjør desverre det. Faktisk er sjangsen større for at det er barnearbeid når det gjelder kjente merkevarer, det trodde du ikke! Men det vet jeg. Desverre så stemmer det.

Hm og Cubus gjør ikke det.

Vi bruker nesten bare "inneklær" fra HM, Cubus og Lindex. Jeg er kanskje litt rar men jeg synes faktisk klærne fra kjedebutikkene er finere (spesielt jenteklærne). Det er veldig mye fint og billig... Og jeg elsker å shoppe så da er det ingen vits i dyre merkeklær (ikke det at jeg tror kvaliteten er noe bedre, men for de som argumenterer for det...). Jeg vil heller ha 20 kjoler til dattera mi enn 3 for å si det sånn:p

Når det kommer til uteklær, dresser og jakker og sånt så kjøper vi dyrere merker og er opptatt av god kvalitet, at det er varme klær (det går mye i Bergans nå på vinteren). Viktig med skikkelig kvalitetsutstyr når de er ute så de ikke fryser i kulda. :o)

Skrevet

Jeg handler så å si kun på H&M til mitt barn. Det ligger nærme huset vårt, og jeg syns de har et godt utvalg. Prisen er også god.

Skrevet

Kjøper masse inneklær på H&M og lindex, der finner både jeg og barna klær vi liker som ikke koster skjorta, noe som er greit når en er mange.

Kjøper ull på reflex,cubus og sparkjøp. Legger heller penga i gode sko og ytterklær.

Skrevet

Da må du undersøke litt bedre. For et år siden ble blant annet H&M, Cubus, Lindex, Kappahl osv avslørt. De har enda ikke rettet opp i alt.

Skrevet

Jeg kjøper en del av superullklærne til Cubus, for de er så tykke og faste i fisken:) Superullklærne til H&M er tragiske i forhold, blir pløsete og slappe etter en halv dags bruk:/ Når jeg skal kjøpe vanlige bomullsklær, så kvitter det hvilken butikk det er, sålenge klærne ikke faller sammen i formen fort. Synes Mohini merket til cubus er det eneste som fungerer av bomullsklær i den butikken, mens på H&M kan jeg finne mye fint.

Uteklær går litt sånn hipp som happ. Man kan finne mye bra i forskjellige butikker, bare man leter litt;) Ser ann kvalitet og pris, men utover dette har jeg ingen preferanser til merker eller butikker. handler der det passer seg der og da:)

Skrevet

Kjøper det som jeg synes er fint og det kommer fra Canel eller fra HM, lindex har lite med saken å gjøre.

Skrevet

Det meste av klærna er i huset kommer fra HM, for der er det meste av bomull. Hun ene jenta mi kan ikke ha noe syntetisk, da dette forværrer eksemen hennes. Så da blir det bomull på alle her i huset. Hun arver klær så å plukke ut siden gidder jeg ikke. Også tåler bomull mye bedre tørketrommel.

På Cubus og Lindex må jeg sjekke merkelappene mye nøyere, så da blir det HM jeg pleier å gå i.

Skrevet

Jeg handler ikke på Cubus, grunnen til det er at jeg syns de fleste klærne er direkte stygge, og den gangen jeg kjøpte et par bodyer der, var de ikke fine etter et par vask.

Ser du spør hva slags folk som egentlig ikke handler på Cubus? Teit spørsmål spør du meg. Folk som ikke syns klærne er særlig fine kanskje? Folk som ikke liker barnearbeid kanskje? folk som heller kjøper klær som er litt dyrere mot at de holder seg lengre kanskje? Hva slags folk handler på Lindex? gees

Skrevet

Jeg handler gjerne tøy på H&M, det kan være mye fint der. Cubus handler jeg så og si aldri på, nettopp fordi tøyet ofte er dritstygt. Har fått et par kjoler derfra som er direkte kvalme, men vi må jo ta dem imot.

Lindex og Name It handler vi mest på.

Dresser, ulltøy og sånne ting, handler vi på merkebutikker, som Barnas Hus og sånne ting. Må kanskje prøve ulla fra Cubus en gang da, siden det har fått så mye bra omtale her inne:) Og det kan jo ikke være like stygt som alt det andre tøyet de har, hehe:)

Skrevet

Jeg syns det er topp... :) Kjøper jo klær fra HM og Cubus til meg selv og.

Barneklær fra Barnas hus, Reflex, Name it osv er jo svinedyrt. Jeg syns det er tull å bruke 200-400kr på _en_ body derfra, når man kan kjøpe 2-3bodyer for samme prisen på HM og cubus. En baby tenker ikke over hvor klærene kommer fra.. Og de er gode og myke der og, i tillegg er de så billige at det er ikke er verdens undergang om de blir gulpet ned. Noe som mest sannsynlig skjer.

Skrevet

Handler mest fra Cubus, Lindex, Kapp Ahl og Name it, nettopp fordi det er de butikkene som finnes her jeg bort... sjeldnere blir det handlet klær fra HM, men syns absolutt de har veldig fine klær der :)

Skrevet

Kjøper mye på både HM og Cubus, men bodyer kjøper jeg av Kartvik eller Molo, de er de eneste som varer skikkelig lenge, holder seg i fasong og farge, samt er gode og myke. De koster 260 kr bodyen men f.eks str. 62 hadde jeg fra 1 mnd til 7 mnd når hun ellers brukte 74 i andre klær.

Skrevet

Kjøper ullkjær på Cubus, de er fine og holder formen/fargen. Men ikke andre klær, selv ikke en vanlig pologenser holder form og farge etter første vask.....

H&M har varierende kvalitet, men jeg kjøper bomullsgensre og T-skjorter der + sommerkjoler og shortser. Hender jeg kjøper bukser der også, men for jenter over 8 er det vanskelig å finne god passform synes jeg.

Ellers handler jeg overalt, der jeg finner fine og gode klær. Det er kun mht utedresser, bunad, fin-fin-klær og sko at jeg kun handler "dyre" merker.

Ang barnearbeid og utnyttelse av arbeidere, ikke så lett for den enkelte forbruker å finne ut av, tror alle forhandlere har "svin" på skogen her.....

Skrevet

Cubus har mye fine ullklær som er myk og god kvalitet. De andre klærne er stort sett IKKE fine. Mye syntetisk, glitter, skrift på gensere og bodyer, stygge detaljer osv.

Lindex har ålreite tightser, og tunikaer. Syns også Mummitrollklærne fra Lindex er søte.

HM er favoritten av disse 3, der finner jeg alltid noe. Men syns Hello Kitty snart har tatt over hele sortimentet, og jeg er SVÆRT lei av Hello Kitty nå... Jenta mi liker det da, så noe blir det jo uansett :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...