Gå til innhold

Jeg blør og er så redd jeg mister barnet! 8 uker på vei, kan det gå bra??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blødde litt friskt blod i morges, rant ikke, men på papiret etter jeg hadde tisset. Nå er det gått over til brunt. Ikke mye, men litt hele tiden. Snakket med legen som bare sa Ta det med ro og se den an, ring hvis det øker. Er så redd!!!!!!!! Gråter :( Ønsker meg så innmari dette barnet. Noen som har opplevd blødning men at det likevel går bra med den lille??

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, det kan gå bra. Jeg hadde blødning i uke 10 med første mann, og var livredd. Men det gikk bra, i dag er han en fin 8 åring :) Var vist bare et blodkar som var sprukket, og det skjer vist av og til... Bare vær obs hvis blødningen øker på. Lykke til!

Skrevet

Hei kjære deg.

Jeg kan skrive under på at dette kan gå bra, blødde masse fra uke 11 i forrige svangerskap. Flere perioder med blødninger i flere uker. Gikk fint med gullet.

Og jeg blødde mye! Jeg mener det rant ut!! Aner ikke hvorfor...

Skrevet

Jeg hadde også ganske stor blødning (det rant mye og plutselig), i uke 7 med nr 1. Fikk komme til lege dagen etter og han ordna sånn jeg fikk ul innvendig på sykehuset rett etter jeg hadde vært hos han. Han bare spurte meg om jeg ville ha svar idag eller ta en blodprøve og få svar den neste uka. Selvfølgelig ville jeg ha svar med en gang om alt var i orden, så jeg kom meg til sykehuset en halvtime etter legetimen. Å der fikk jeg se en liten klump med minibaby, kunne ikke se hjertelyden da så jeg fikk komme tilbake uke 9, å alt var fint:)

Ellers så hadde jeg noen ganger litt friskt og brunt blod på papiret etter sex noen ganger. Det blir jo litt annerledes der inne i sv.skapet.....

Skjønner godt at du er bekymret, tankene svirrer. Kanskje du kunne få en henvisning til en innvendig ul hos lege om det skulle komme mye blod, hvis det er mulighet i nærheten av deg.

Sender gode vibber din vei:)

Skrevet

Hadde blødning to dager på rad i uke 13, første dagen var det en "klump" rød-brunt blod, og masse slim/utflod. Neste dag var det rosa utflod.

Snakket med jordmor første dag, og hun mente jeg kunne ta det rolig. Siden jeg fortsatt var kvalm og kastet opp, tydet alt på at ting var i orden. Men jeg måtte gi beskjed dersom jeg fikk sterke rygg og/eller magesmerter.

Har ikke kjent mer, og har bestemt meg for at dette går bra! :)

Lykke til videre du også! Krysser fingrene for deg!

Skrevet

Hjertet slo!!!!! Var så godt å se. Ingentig på ul i dag tilsa at det skal gå galt, og blødningen er mindre nå. Fikk ikke noe svar på hvorfor jeg blødde/blør, annet enn at det relativt ofte skjer slike "grunnløse" blødninger tidlig i svangerskapet. Var 8 uker på vei som antatt, evn litt mer (15,1 mm stort mirakel med bankende hjerte..).

Noen som har noen forklaringer på blødninger?

OG: Bør jeg sykemelde meg, eller er jobb greit? Glemte å spørre om dette... Jobber på kontor.

Annonse

Skrevet

Så bra! Håper du kan senke skuldrene og nyte resten av svangerskapet. Har dessverre ikke noen forklaring på blødninger, tror noen er mer utsatt pga morkake som ligger langt ned eller sånn.. Uansett: lykke til videre, dette går nok veldig fint =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...