Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Huff, er egentlig litt skufftet på hans vegne nå.. Vi flyttet hit i september 09 pga mye sykdom og stress så har jeg ikke vært så imøtekommende som kanskje normalt. Har rett å slett ikke hatt overskudd til noe annet en hei i barnehagen osv. Nå har vi invitert syv stk fra barnehagen til bursdagsfest og det er bare tre som har sagt ifra at de kommer. Skal ikke feire bursdagen hjemmen (igjen pga sykdom) så det er litt viktig at folk sier ifra..Regner med at resten ikke kommer siden de har hatt invitasjonene i over en uke og ikke sagt noe. Får ikke tak i barna eller fordi barnehagen er midlertidlig stengt. Så mitt store spørsmpl er Hva skal jeg gjøre? Stille opp og være fem stk på bursdagen? Avlyse hele greia for at det ikke skal bli pinlig for barnet mitt? ( De fødselsdagene h*n har vært invitert i har det vært 10 stk++) Kjenner ikke så mange andre her eller som jeg kan invitere isteden for de som ikke har kommer...
Gjest Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Hvor gammelt er barnet da? Tror du ikke det er koselig for barnet ditt med bursdagsfeiring selv med fem stk?
ellen-propellen Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Min datter sin første bursdag (4 år) med barnehagebarn var det samme. Vi feiret hjemme da, men det var bare 3 barn det passet for. De hadde det kjempefint:-D og det var absolutt ikke pinlig for barnet mitt. Så hold bursdag med 5 stykker du,de får det nok supert.
Himmel og hav Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Gjennomfør bursdagen. Jeg tror ikke barna teller så nøye og føler så voldsomt på det som det du gjør. Få i stand et heidundrende kalas for gutten din og de som kommer, og ikke lag noe nummer ut av at det ikke blir så mange.
It's all about me Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 Når er denne bursdagen da?? Hadde uansett gjennomført det.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 (Så at jeg fucket opp anonymiseringen her så ) Han blir seks år gammel og merker vel at det bare er tre gjester samt broren hans... Er litt redd for at han skal bli skuffet... Hi
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #7 Skrevet 16. februar 2010 Tre høres uansett bra ut. Blås i om de andre ikke kommer, de får ha sine grunner og så får det bare være sånn. Regner med at gutten din er så liten at han ikke engang tenker på det. Pass på å finne noen leker de kan leke som passer for en liten gruppe, og ikke fokuser på de som ikke kunne komme - i hvert fall ikke slik at sønnen din merker noe. Bursdag er gøy uansett, jeg synes det er litt synd at folk ikke sier fra ordentlig at de ikke kan komme, men har vært borti det selv. Men gjør dagen fin, det eneste som teller er at bursdagsbarnet blir fornøyd, og det gjør han garantert...med tre eller ti inviterte!! Lykke til og kos dere!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #8 Skrevet 16. februar 2010 Vi inviterte 6 gutter til sønnens bursdag, og bare tre kom! En meldte avbud 20 min. før, og to lot bare være å komme uten å gi beskjed! Gjett om jeg var sur og stressa da! Tenkte med gru på hvordan det skulle gå osv. Men tre av dem kom jo heldigvis, så da var det fire gutter totalt, og det gikk helt greit. Bursdagsbarnet var heldigvis fornøyd!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #9 Skrevet 16. februar 2010 Jeg syns også at du burde holde bursdagen. Blir koselig for han usentt.
Gjest sug lut Skrevet 16. februar 2010 #10 Skrevet 16. februar 2010 Helt normalt - syv stk invitert, tre har sagt de kommer - av de fire andre kan det godt hende at to dukker opp likevel fordi de er vant til å si fra bare om man IKKE kommer, og de to andre har glemt hele greia eller det passer ikke. De blir fem - det er plenty og selvsagt skal du ha bursdag for ham likevel! Lag i stand som dere hadde tenkt - og for all del ikke la det virke som det er noe du bare gjør motvillig! De folksomme bursdagene er ikke de kjekkeste...
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #11 Skrevet 16. februar 2010 Takk for svar alle sammen! Da skal jeg ringe og bekrefte at det blir fem stk som kommer på McD til fødselsdagsselskap. ( Igjen så har vi det der pga sykdom fordi å ha huset fult av ni skrikende barn i tre timer blir for mye for den som er syk. Nå blir det jo bare fem barn, men det er jo bestilt allerede) Tusen takk for at dere "trøstet" meg, bursdagen skal feires tre ganger så det blir vel stas uansett! Hi
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #12 Skrevet 16. februar 2010 Når min seksåring skulle ha bursdag kom det bare to! Og den ene var mer lillesöstern sin kompis enn seksåringens. Men det var bare vi voksne som syns det var kjedelig. Seskåringen koste seg veldig!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #13 Skrevet 16. februar 2010 Går det ikke an å finne tlf nr til de som ikke har svart og ta en rask telefon for å høre om barna kommer?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #14 Skrevet 16. februar 2010 Tror kanskje det kun er oss voksne som henger oss opp i hvor mange som kommer på bursdag; mange = populær? Så vi føler oss såret når ikke alle har interesse av å komme.... Bursdagsbarnet bryr seg garantert midtfjords om hvor mange som kommer.....
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #15 Skrevet 16. februar 2010 Jeg ville faktisk også tatt en tlf til de som ikke har svart... Om de kommer likevel, er jo det flott. Om de ikke kommer, får de kanskje et hint om at de burde sagt fra på forhånd. Lykke til med bursdag, det blir sikkert superbra!
Dunder Skrevet 16. februar 2010 #16 Skrevet 16. februar 2010 Jeg har vært i flere barnebursdager hvor det kun har vært 3-4 barnegjester. Tror ikke det er så unormalt? Har også vært i bursdag med 20 barn og det endtre jo med at 2 skadet seg i lek så foreldrene måtte komme å ta de med på legevakta, og bursdagsbarnet kranglet med et par stykker og låste seg inne på do, og foreldrene mistet besinnelsen og skrek til gjestene at de måtte holde kjeft. Hvis det er veldig viktig at bursdagen blir folksom så må man nesten be minimum 10 barn, tror jeg. Det er jo alltid så mye sykdom og forskjellig som gjør at noen melder avbud. Husk i allefall og ikke overføre denne "skammen" din på sønnen din. Da vil han også måle sin egen verdi i hvor mange som kommer på bursdagen.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #17 Skrevet 16. februar 2010 Du MÅ ringe og høre med dem du ikke har hørt fra før du bestiller bord til "kun" fem gjester. Her hvor jeg bor er det vanlig å gi beskjed hvis man IKKE kommer. Da jeg inviterte til barnebursdag fikk jeg "takk, jeg kommer"-meldinger fra tre (av ti) stykker, men alle kom på selve dagen. Tanken slo meg ikke engang at de andre ikke skulle komme. Så med mindre de har takket nei så kan det godt hende at de kommer. Det går nok uansett helt strålende. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #18 Skrevet 16. februar 2010 ... og vil forresten legge til at ingen jeg kjenner holder barnet sitt borte fra en bursdag selv om de ikke skulle like moren, så ikke tenk på at du ikke har vært så imøtekommende som du skulle ha vært, eller hvordan du nå ordla deg. De som ikke kommer har nok ganske enkelt ikke anledning.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #19 Skrevet 16. februar 2010 Må alle være barn da? HAr dere ikke noen familievenner, venninner, onkler, tanter eller lignende som kan bli med? Så små barn syns vel ikke det er pinlig!! Du må ihvertfall ikke overføre de følelsene på barnet ditt.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #20 Skrevet 16. februar 2010 Er ikke helt sikker på det siste her.. Rimlige spesielle menesker i denne barnehagen... MEN det er jo bursdagsbarnet som har ordnet listen og han gledet seg, lagde innbydelser til alle sammen og gleder seg veldig.. Vet ikke helt om han får med seg om det er noen som mangler... Regner faktisk med at de som ikke har sagt ifra ikke kommer, for jeg har inntrykk av at her er det vanlig å si ifra ( skrev det jo også på innbydelsene.. ) Har heller ikke mulighet til å kontakte dem for jeg aner ikke engang hva de heter til etternavn... Jada, jeg vet det JEG har ikke fulgt med... Har ingen intensjoner om å overføre " Du er viktig fordi x-ant kom til fødselsdagen din"- mentalitet.. Heller ikke " Mamma føler seg mislykket fordi bare tre stk kunne komme"-mentalitet. Har ikke sagt ifra til han at det bare blir tre stk enda siden han har gledet seg til bursdagen sin i tre måneder nå... Vil bare ikke at han skal bli skuffet... Han "lider" nok pga flyttingen og sykdommen allerede... HI
Anne-B. Skrevet 16. februar 2010 #21 Skrevet 16. februar 2010 Det blir pinlig om du gjør en sak ut av det, dvs. uttrykker overfor ham at det er pinlig. Vi inviterte 4 stk til eldstedatras bursdag, 1 kom. 1 hadde meldt fra at de ikke kom, 2 hørte vi ikke fra. Men det blir koselig likevel. Så det er alt hva man gjør det til. Det var vi voksne som syntes det var litt pinlig, og sånn tipper jeg er tilfelle for dere og.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #22 Skrevet 16. februar 2010 Nei, jeg har ikke nevnt det til han!!! Kommer ikke til å gjøre det heller i negative ordlag.. Grunnen til at jeg tar det opp her er fordi jeg er redd for at han skal bli skuffet.. ( selv om det kanskje er litt urimlig) og ja, jeg ble litt skuffet på hans vegne... Det har vært et tøft år for store og små så jeg vil virkelig at bursdagen hans skal være så bra som overhode mulig for han! Vi trenger noen gleder i hverdagen alle man, men så blir jeg nervøs for at han ikke skal kose seg.. HI
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #23 Skrevet 16. februar 2010 Jeg vet i hvert fall at når mine barn blir invitert i bursdag, så gjør vi det vi kan for å komme. Er det sykdom eller at vi har andre planer så må vi jo melde avbud, men vi synes alltid det er stas å bli invitert. Husker jeg hadde en liten gnagende tanke om at det bare var 3 stk som kom i snuppa sin bursdag (hadde invitert 9) men det gikk fort over når vi var igang. De koste seg masse og faktisk så ble det sånn til slutt at det nesten var godt at de ikke var flere.... For min del var det viktigste at vi ikke glemte å invitere noen..
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #24 Skrevet 16. februar 2010 Vi innviterte hele bhg (18 barn) i bhg tiden, det var veldig populært.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå