mer enn bare mor Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Er på introduksjonsstadiet med fast føde, og i går fikk han en type kjøpemiddag som jeg ikke tror han tåler så godt da han får hard mage. I morges presset han veldig da han var på do, og fikk ut en ganske hard stor klump som jeg syntes det var litt blod på. (Friskt blod). Andre som har hatt det? Allmenntilstanden hans er helt fin, så er det ikke da sannsynlig at han evt har fått en liten rift siden han er så hard i magen? (flyttet for en tid tilbake siden, og har ikke skiftet fastlege enda, så å dra dit blir litt tungvint, så tenkte å høre deres erfaringer)
Gjest Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Min erfaring er at mat barnet ikke tåler resulterer i løs mage, gjerne med litt ekkel slimete avføring. Hard mage er som oftest bare et tegn på at barnet har drukket litt lite til maten her i gården. Blod i avføringen kan jo være som du sier en liten rift. Men hvis det gjentar seg bør du ta det opp med helsestasjonen for eksempel, du kan jo få time til lege der også hvis det er langt til fastlegen din.
meg & to små vampyrer Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Min datter reagerer også på noen matsorter med hard avføring. En gang var den så hard at da hun presset ble det rift og blod. Men det var hekt ytterst så jeg så hva det var da.. ellers hadde jeg nok blitt veldig bekymra. Om du ikke kan se rifter, men kan se blod, er det ikke smart å ta en telefon til legen i det minste?
mer enn bare mor Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 16. februar 2010 ringte helsestasjonen, og de mente at det mest sannsynlig var en rift eller noe siden han hadde hard avføring og ellers var i fin form. Om det kom flere ganger skulle jeg ringe lege, men først skulle jeg prøve å tilsette malt eller gi sviskesaft.
melkekua™ Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 Hvis det fortsetter og magen ikke blir bedre bør du vurdere microlax (dette skal helst unngås, men må man så må man). Så små skal ikke ha hard mage mer enn 1-2 dager. En ting å vurdere hvis babyen fortsetter å ha hard mage er å bruke laktulose morgen og kveld, slik at man slipper å bruke microlax.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå