Let's hear it for the boys! Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Er keen på å få det overstått, egentlig.
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 nei, tror du må vente til 3 mnd etter fødsel hvis jeg ikke husker feil...
Let's hear it for the boys! Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. februar 2010 Faen. Må jeg begynne på piller i mellomtiden? Æsj. Hat.
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 ja, det eller kondomer! ja, vet det er kjipt...
Dossa :) Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 Du trenger ikke vente til det er gått 3 mnd. Jeg satte inn spiral på 6 ukers kontrollen. Men sa ifra om at jeg ønsket å gjøre det da og da sørget legen for å ha alt utstyr på plass. Så har han tinga som trengs så kan du få satt inn spiral idag. Tror det er lurt å ha sagt ifra på forhånd, slik at han har det som trengs klart til du kommer
It's all about me Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 Du må som regel få resept og hente ut spiralen fra apoteket selv så tviler på at han setter inn noen idag.
Gjest irismor Skrevet 16. februar 2010 #7 Skrevet 16. februar 2010 Jeg satte inn kobberspiral på 6 ukers kontrollen. Var ikke planlagt på forhånd, legen hadde spiralen. Jeg måtte ikke hente ut noe på forhånd. Betalte for spiral og innsetting der og da.
Kystrøya Skrevet 16. februar 2010 #8 Skrevet 16. februar 2010 Spørs om du skal ha kobber eller hormon. Hormonspiral må du kjøpe selv på apoteket og ta med, slik flere over her sier. Kobberspiral trur jeg de fleste har på legekontoret, og du får dermed satt den inn mens du er der uten å ha gitt beskjed på forhånd. Jeg fikk min kobberspiral satt inn på 6 ukers kontrollen. Sa bare ifra da jeg kom inn at jeg skulle ha, så hentet legen den på lageret og satte den inn på et øyeblikk.
Surfinia Skrevet 16. februar 2010 #9 Skrevet 16. februar 2010 Gyniekologen min anbefalte på det sterkeste å vente i minst 2 mnd etter fødsel før man satte inn spiral. Livmoren er så myk etter fødsel enda etter bare 6 uker at det er vanskelig å få den riktig på plass.
Let's hear it for the boys! Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #10 Skrevet 16. februar 2010 Skal ha hormonspiral, så da må jeg vel vente. Jaja. Skal vel klare det og
Kystrøya Skrevet 16. februar 2010 #11 Skrevet 16. februar 2010 Du får spørre legen din hva han/hun sier når du kommer vet du. Lettere å få et eksakt svar da =) Ikke sikker du må vente så fryktelig mye lengre enn dersom du skulle hatt kobberspiral.
Rampongi Skrevet 16. februar 2010 #12 Skrevet 16. februar 2010 Jeg fikk ikke satt inn hormonspiral før det var gått 3 mnd. Legen min har jobba med å fjerne spiralen som er satt inn for tidlig og hun synes det er unødvendig å utsette en myk livmor for spiral for tidlig. Hun sammenligna livmora med en råtten pære og ville vente til etter 3 mnd for da var den mer som et stramt eple om jeg ikke husker feil. Jeg måtte også hente ut spiralen på apoteket og få den satt inn på egen time. Men lykke til uansett, det kan jo være at din lege mener noe helt annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå