ku80 Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Er det noen her som har fjernet P-staven for å bli gravid? Hvor lang tid tok det? Vurderer å prøve i løpet av våren,men er usikker på når det er lurt å ta den ut.
Granny Weatherwax Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Jeg fjernet P-staven i sommer, og det tok to uker før jeg fikk mensen igjen, så ca to uker til før jeg var gravid :-) Men da prøvde vi aktivt også da, og jeg blir rimelig lett gravid. Legen sa til meg at man kan få redusert fertilitet i opptil ett år etter at staven tas ut, så jeg trengte ikke å bekymre meg for om jeg ikke ble gravid før sommeren etter (men hallo- DA hadde jeg nok stresset!) Så kanskje like greit å ta den ut nå, og heller bruke prevansjon frem til dere vil begynne å prøve aktivt. Var forøvrig kjempefornøyd med staven, har ikke hatt bivirkninger, og det var veldig lett å ta den ut (hadde den inne i 1 år, av og til kan det ha dannet seg vev rundt den, og den blir verre å få ut) Lykke til!
MieKayla Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Det tok nesten ett år før vi ble gravide etter p-stav, og da hadde vi prøvd veldig aktivt hele tida! Jeg hadde regelmessig menstruasjon det siste av de 3 årene jeg brukte p-staven, og den fortsatte å være like regelmessig etter at staven ble fjernet. Selve fjerninga var ikke så enkel som Granny sin, jeg tror det tok over 1 time og masse rot for å få den ut, ettersom det var en annen lege som hadde satt den helt feil inn (for dypt i vevet). Jeg endte opp med et skikkelig stygt arr, og angrer skikkelig på at jeg valgte p-stav i det hele tatt, iogmed at jeg heller ikke var en av de heldige som slapp unna blødninger. Vi hadde også en abort ca 6 mnd etter, og legen (uvisst hvorfor) mente at dette kunne ha med den tidligere prevensjonen å gjøre...?
ku80 Skrevet 17. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 17. februar 2010 Tuusen takk for svar :-) Er det flere med erfaring ang. P-stav?? Som prevansjonsmiddel er jeg forøvrig veldig fornøyd med staven!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå