Gå til innhold

Hva menes med 3-4mnd ventetid for ivf?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på utredning i går på ullevål, endelig. Fikk da vite at det tok noen mnd pga ventetiden.

Søknad til ivf ble sendt inn og i påvente av den venter jeg på¨lap med blåfargespyling av egglederne eller hva de enn spyler.

Men hva menes det egentlig?

Er det 3-4mnd til man skal sette inn et egg eller er det 3-4 mnd før man beg på behandlingen av evt kurer?

Og hvor lenge må man gå på disse sprøytene og pillene?

Takker for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei..kan jo prøve å svare deg...

denne utredningen var det i forbindelse med forsamtalen på sykehuset som skal behandle deg?om så så vil jeg tro det er 3-4 mnd til oppstart av medisiner.hvis dere ikke har vært til forsamtale så er det vel 3-4 mnd til det tenker jeg....der finner de ut hvilke medisiner du skal bruke og om du skal ha langt eller kort regime...deretter må du vente til du er på rett plass i sykl,for den medisineringen du skal bruke...

vet ikke om dette ga noe mening men...har ikke orket å stå i kø selv så har gått privat men det var slik jeg forsto det når vi satt i gang hele greien...rett meg noen om jeg roter her;)

skla du nedreguleres først(langt regime)er det mellom 2-3 uker på nesespray før du begynner på sprøyter ca 10-14 dager..akkurat den biten kommer veldig an på hvordan du responderer på stimuleringen...

lykke til!;)

Skrevet

Hva avgjør om man skal ha kort eller langt regime?

Tenker veldig på det å gå privat selv. Kommer man først til time så beg de derfra?

Skrevet

hei igjen...:)

ja de har sånn forsamtale der også så begynner dere derfra...jeg begynte på kort regime selv...det kommer litt an på utgangs punktet ditt,hva som er grunnen til ivf osv...

jeg har prøvd begge deler og har ikke merket noe voldsom forskjell...men kort regime er å foretrekke...noe dritt den nesesprayen...man kommer i en slags falsk overgangs alder og noen får ubehagelige bivirkninger av den...men det er det altså legen din som må bestemme....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...