septbaby09 Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Jeg kan jo seriøst ikke starte dagen da. Han legges ca 19.00. Prøver alt for å få han til å sove, men ikke snakk om. Vet han har en eller to tenner på vei, men uff uff... dette er slitsomt, spesielt da han våkner utallige ganger om natta også!!
Anettemor82 Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 kan ikke annet å si at jeg føler med deg....
Søndagsbarn Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Velkommen i klubben;( Min tass på 4,5 mnd begynner ALLTID å "makke/snøfte/gnu" i den tiden...så gasser han opp tempoet og kl 0530 er det bare å ta han over i vår seng og håpe at han sovner litt til, men som regel ikke! *sukk* (Legger han rundt 19.30 på kvelden)
Babyønske �� Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Søvn går i faser. Den påvirkes av forskjellige ting, utvikling, introduksjon av fast føde, tenner mm. Det er veldig vanlig at de er inne i en "våkne tidlig" fase i 5 mnd alder. Ofte kan det ha sammenheng med fast føde eller utvikling(f eks begynne å rulle fra rygg til mage) Det er ikke så mye annet å gjøre enn å vente til det går over, og prøve og ikke vike på rutinene, og hvertfall ikke begynne å stå opp. Forhåpentligvis går det over om ikke lenge. Ikke at det alltid skjer, her i huset skjer det tildels enda, 1-2 netter i uka. Men vi er vel bare uheldige, har generelt problemer med søvn gutten vår da. Når han var 5 mnd var det greit å takle, for da var ikke min søvnmangel så prekær, for inntil da hadde han jo sovnet raskt hver gang han våknet. Nå derimot, begynner jeg å slite, søvnmangelen er over i et helt annet stadium, jeg er ikke trøtt lenger. Jeg fungerer derimot på 1/2 8, vondt i kroppen, uopplagt og null energi osv. Men det er ikke så mye annet å gjøre enn å henge med, å gjøre tiltak innen søvn med vår gutt er et bortimot håpløst prosjekt, det tar ukesvis før det blir bedring. Og vi er dessverre så utkjørt at vi omtrent ikke orker å begynne med noe styr for å få til en bedring.... Uff ble visst en lang utblåsning dette. Bare litt frustrasjon som må ut av og til :-). Så når du tror du er sliten nå, så er det nok bare forbokstaven hvis det skulle bli langvarige problemer....
kirsty*2barnsmamma Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 Mi har og begynt å våkne aaltfor tidlig, har gjort det de siste 4 dagene. Hun ble 5 mnd idag. Hun har siden hun var 2 mnd lagt seg i 18-19 tiden, og våknet for nattmat ca kl 3. Men de siste dagene har hun i tillegg bebgynt å våkne kl 23 for å få mat, så igjen kl 2.30, og så begynner hun å våkne kl 4.30. En av dagene klarte vi å drøye til 6b før hun stod opp, men måtte jo bort og gi smokk hele tiden, så kunne like gjerne bare ha stått opp med henne. Igår matet jeg 7 ganger, hun som bare pleier å spise 5 ganger for dagen... hun får fast føde i tillegg til mme. Kanskje det bare er en fase de går gjennom i denne alderen?
septbaby09 Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 16. februar 2010 Babyønske.... uff ja, skjønner du må blåse ut litt. Egentlig kjenner jeg at søvnmangelen begynner å sette spor allerede fordi han til nå har spist hver annen eller hver time om natta, og våknet kl 06. Men når det blir 04.30 som nå, tenker jeg bare, det fungerer ikke!!!!!! uff uff uff.... hvorfor fikk ikke jeg en slik baby som sover lett fra 19-07??!! hehe Så vi skal ikke stå opp? Prøvde frem til 05.45 idag, men da gav jeg opp, og sto opp med han. Men merket da at det ble litt andre rutiner idag ;( vanligvis første lur kl 08.00 ca, den ble 06.30 idag osv osv... hmmm... uff jeg som hadde fått en fin rutine nå!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå