Gå til innhold

Gravid og ikke noe stor mage 30 uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen fler?

Lurer på hvordan et barn på ca 36 cm skal ha plass inni der :-(

Og magen er ikke like stor vær dag heller.I morrest begynte jeg nesten å lure på om barnet har "flytta ut".. :-S

Alt er normalt med fosterlyd og størrelse av livmor..

Fortsetter under...

Skrevet

Oi,ble langt det innleggsvinduet.Sorry!

HI

Skrevet

Det er enkelte som bare er sånn at det nesten ikke synes at de er gravide. Til misunnelse for oss andre...

Skrevet

Jeg synst heller jeg ikke er så stor! Er uke 30. Syns jeg var størrre med nr 1 og 2. Men har vert til 3 ul og sjekka hjertelyd flere ganger og alt var normalt, så får bare stole på det da! Når jeg ligger på ryggen ser jeg bare feit du.. :P

Skrevet

Slik var jeg også, ble sendt til ul for å sjekke om babyen var normlat stor, og det var den. Var mye større med førstemann (gutt), men med jenta kunne jeg skjule graviditet til fødsel om jeg ville. Men i kilo la jeg på meg like mye. Alt rundt ræva.

Skrevet

Det er stor forskjell på folk. Jeg var gedigen i begge svangerskapene mine. Men en gamel klasse vennine av meg hadde like like stor mage som jeg hadde 4 mnd på vei, den dagen hun fødte. Kunne nesten se ut som hun bare hadde lagt på seg litt og var litt oppblåst i magen.

Annonse

Skrevet

Det har jo ofte med høyde å gjøre da.. Er du høy har babyen mer plass å "strekke seg ut" på og magen blir da mindre, er du lav har babyen mye mindre plass å ligge på og følgelig vil magen bli mye større...

Skrevet

Er du høy? Lang rygg? Da ligger gjerne barnet godt inntill ryggen. På "lave" personer kommer magen utenpå, fordi de ikke har plass. Den beste måten for deg er å bære barnet så langt inntill ryggen som mulig, du får en mye bedre holdning og mindre belastning.

Men, magen vokser gjerne mye siste ukene!

Skrevet

da jeg var på svangersk.kontroll siste gangen (på termindato) satt det en ny dame i resepsjonen... hun lurte på om det var første kontroll jeg skulle på :) hehe... det så ut som at jeg var max 12 uker på vei. Men 8 dager etterpå kom det ut en unge på 47cm og over 3 kg. så det var nok plass ja!

Skrevet

og jeg er forresten ikke spes høy... 166 og normal rygglengde.

hilsen 15:21

Skrevet

Har samme problem. Er i tillegg lav, så burde vel hatt stor mage.. men den er er visst veldig liten.. :s Men barnet har det jo fint inni magen.. Noen legger på seg sent i svangerskapet og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...