Gå til innhold

Ammeproblemer.. *sukk*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er mitt andre barn, og hadde aldri forventet å få problemer med ammingen, nettopp fordi det gikk som en lek forrige gang.

Melk er det nok av, og lillejenta var kjempeflink til å ta brystet da hun ble født. Nå, en kraftig brystbetennelse og en periode med pumping og flaske pga smerter under amming senere, blir det bare kluss det amminga. Skjønner jo at det er fordi hun nå er vant til flaske, men samtidig virker det som om utdrivningsrefleksen min er helt ute og kjører. Når hun klarer å få tak på brystet får hun i seg alt for mye og gangen, noe som resulterer i at hun blir sint, får luft i magen, søler masse og bare blir frustrert.

Hun er ikke mer enn 3 uker gammel, så de fleste uvaner er vel mulige å snu, men lurer samtidig på om det er noe jeg kan gjøre. Vanskelig å gjøre noe med utdrivningrefleksen min, og jenta spiser så fort hun kan liksom... Noen andre som har hatt dette problemet? Skal jeg bare si meg fornøyd med flaska, og fortsette med pumping eller er det håp?

Fortsetter under...

Skrevet

det går seg til. vet ikke om jeg har noe råd å gi. men om du bare pumper kan du nok ende opp uten melk etter en stund..

Lykke til videre!

Skrevet

Mulig jeg er dum nå, men hvorfor får jeg mindre melk av å pumpe istedenfor å amme?

Skrevet

Hei!

Jeg er ammehjelper.

Det er klart at dette kan gå seg til!

Jeg anbefaler at du ringer ammehjelpen der du bor og får hjelp!

Jeg har forøvrig vært borte i fullpumpere som plutselig fikk barnet til brystet ved 3mnd! Flaskebruken har muligens med problemet å gjøre, hun må lære å svelge unna om din utdriving er sterk, bruk suttene for større barn enn nyfødt. Hun lærer også å søle konstruktivt.

Og har du spenstig utdriving og pumper så er for mye melk mer problemet at melka blir borte! Kanskje et skjold hadde fått barnet til å spise bedre, da blir det ikke sprut rett i ganen iallefall. Vanskelig å bli kvitt etterpå, vær klar over det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...