Gå til innhold

Noen som kjører Mazda 5 her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om den bilen? Tenker på å kjøpe den, men har aldri vært borti mazda før, og det er jo ikke så lett å bestemme seg etter noen brosjyrer og en prøvetur...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kjøper ikke en mazda 5 bare for å kjøpe en mazda 5. Hvilket grunnlag bruker du for å velge akkurat den bilen?

mazda'en er ikke akkurat den bilen med størst bagasjerom f.eks. Både nye Avensis, Mondeo og Passat er mye større.

Skrevet

Heisan.

Vi har nettopp byttet fra en Hyundai Tucson til en Mazda 5, og er veldig fornøyd så langt.

Først; mazda 5 er ikke en stasjonsvogn, men en flerbruksbil med 7 seter. Vet ikke helt hvorfor anonym ovenfor sammenlikner den med avensis, passat m.v.?

Når vi har nede den 3. seteraden er bagasjerommet over 1 meter dypt. Har ingen problemer med å plassere inn emmaljunga edge duo-vognen ved å kun slå den ned i høyden (bagen forsatt oppe på hjulene). Så det er stor og god bagasjeromsplass når bilen benyttes som 5-seter..

I tillegg har man muligheten til å benytte den som varebil dersom man slår ned både rad 2 og 3. Bilen er 4,5 meter lang, så det blir god lagringsplass. Liker i tillegg muligheten til å lage bagasjerom i lengderetningen (kan f.eks slå ned setene på bare venstre siden på rad 2 og 3).

Skyvedørene er så lette å bevege at 3-åringen åpner og klatrer inn i barnesetet mens jeg kan sette babyen på plass i basen på andre siden. Skyvedørene gjør også at barna ikke kan smelle dørene inn i biler som er parkert ved siden av e.l.

I tillegg er bilen veldig støysvak, og det selv om vi har dieselversjonen.

Sist men ikke minst; vi benytter bare halvparten så mye drivstoff pr mil som det vi gjorde på SUV'en, og har i tillegg gått fra bensin til diesel. Det merkes på både pengebok og på miljøet :-)

Ta dere en kjøretur til for å sjekke om den første magefølelsen stemte, og lykke til med valget av ny bil :-)

Skrevet

Ja det var fleksibiliteten som virket så interessant på den bilen. Og skyvedørene. Og at det var syv seter!!!

Men er det plass til tre barn inni (vi bruker den sjelden til laaaaange turer)??

HI

Skrevet

Hei igjen.

Nå vet jeg ikke om alle tre barna bruker egne bilstoler? Vi tror vi ville fått plass til 2 stoler + 1 barn på rad to, forutsatt at den ene var baby med base for stolen.

Jeg tror jeg ville satt det største barnet på et av setene på rad 3, og hatt det andre nedslått mot gulvet slik at man hadde litt bagasjeplass. Dette med tanke på korte turer hvor dere ikke behøver mye lagerplass. Man kan jo også montere skiboks som man kan ha bagasje i på taket dersom man føler at det beste er å ta i bruk alle tre radene?

Vanskelig å si nøyaktig hvordan det blir siden jeg ikke vet alder på barna, str på bilstolene mv. Det beste ville vel være å ta barna med på en prøvetur med bilen, og se på de ulike alternativene? :-)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...