Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Gutten min på 3 måneder vil ha mat veldig ofte. Gjerne med bare 2 timers mellomrom, og det er SPESIELT om natta, HVER natt. Han går greit opp i vekt, og vi har ellers ingen ammeproblemer. Hvordan får jeg han til å sove litt mer? Han er skrubbsulten hver gang han våkner. Tidlig å begynne med grøt også...
Kongeørna Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 Mannen min er sånn enda, og han er 41.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #4 Skrevet 15. februar 2010 ;-) Ikke håp, med andre ord... Men kanskje han har noen økedøgn? Eller at det rett og slett har blitt en uvane? Prøv å gi han noen ekstra ammerunder litt tett før leggetid, sånn at han er "toppet opp" før natta.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #5 Skrevet 15. februar 2010 Det har nok blitt en uvane, ja. Fikk tips om å gi litt tillegg, men det var han ikke interessert i. Tømmer puppene skikkelig før jeg legger han, og da kan jeg vare så lenge som 3,5 timer før han våkner første gangen og vil ha mat:) Tenkte også det var økedøgn, men det har vart lenge nå. Trøttest i gata for tida:S
småmåsen Skrevet 15. februar 2010 #6 Skrevet 15. februar 2010 Kan ikke skjønne at noen påstår dette er en uvane. Han er 3 mnd for P.. Gutten er sulten og det er like normalt å amme så ofte som å amme hver 4 time Alle mine tre barn har spist hver andre time, og gutten min på 7 mnd gjør det enda. Han får et måltid grøt om dagen (jeg fullammet til han var 6 mnd). Noen barn spiser ofte, andre sjeldnere. Legg til rette for at dere ligger godt når du ammer, ha han i senga så du slipper å stå opp for hver gang. Han er så liten enda............. kos deg med han, de blir fort nok stor. Du er heldig som kan amme og får det til og har en gutt som spiser godt!!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #7 Skrevet 15. februar 2010 Joa, sikkert greit, men mitt barn er også tre mnd, og fullammer. Hun sover hele natten fra 22 til 10, med en amming kl 06. Dette er noe vi har jobbet hardt for, vi har definert natten som natt fra første stund - dvs ikke lys, går ikke ut av det mørke soverommet om natten. Skifter bleie bare når det er avføring, og gjør det i senga med våtservietter. På dette viset har vi fått til at barnet sover om natten. Har flere barn, og oppnådd det samme med alle. Det er derfor ikke bare flaks. Derfor vil jeg kalle det en uvane. Ps - har også et barn med adhd - samme metode virket på han.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #8 Skrevet 15. februar 2010 Joda, jeg er heldig som kan amme, men håper å kunne få noen timer sammenhengende søvn snart. Har forøvrig også med bleier og våtservietter på soverommet, og lager minst mulig leven omkring bleieskift. Han gråter aldri om natta, vil bare ha mat, og sovner igjen.Det er vel bare sånn at noen vil ha mat oftere enn andre, men jeg vil kalle dette er en uvane som jeg kanskje selv har lagt opp til, men ikke får til å snu med det første, dessverre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå