<3tregutter<3 Skrevet 15. februar 2010 #1 Del Skrevet 15. februar 2010 Har gått på ketolysekur i 16 dager nå, og har muligens gått ned 1 kg... Har foreløpig bare en vanlig vekt, da digitalvekta mi mangler batteri.. så er litt usikker. Men har uansett ikke gått ned særlig mye da! Man skal jo liksom gå ned ekstra mye i starten.... 3-7 kg er vanlig de to første ukene står det i boka..... Føler at klærne sitter løsere, så blei skikkelig skuffa da jeg gikk på vekta! Har vært veldig flink med karbene, ligget på 12-13 pr dag, og stixene har vist 50% hele tida. Eneste jeg kan komme på er sukettene jeg har i kaffen og pepsi maxen.... har unngått søtningsstoffer med sorbitol, som det står man bør... Noen som vet når vektnedgangen bør komme på ordentlig??? Skal jo liksom være så "enkelt" dette her.... Veit jeg er utålmodig, men.....;-) Tar gjerne noen tips om hvordan variere tilbehør til kjøtt og fisk, og ellers hva dere spiser! Er allerede blitt rimelig lei av egg..... har vært en lett frokost å gripe til når man har det litt hektisk om morgenen... Kjempefint om noen kan svare meg på dette!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141444023-hva-i-all-verden-er-det-jeg-gj%C3%B8r-feil-trenger-ketolyser%C3%A5d-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marita81*Overtid..... Igjeeeen Skrevet 16. februar 2010 #2 Del Skrevet 16. februar 2010 Riktig at det skal være en "lett" diett og følge- men er ikke alle som raser ned verken i begynnelsen eller iløpet av kuren. Om du har ett ukentlig vekttap på 0.5-1kg er dette bra Vet ikke hva du spiser men min vekt stagnerte pga at jeg spiste for lite fett!!! Kroppen må ha energi- og når den ikke får karbohydrater må den få fett for å bruke- om ikke setter den seg inn i sparemodus- og da går alt fryyyyyyktelig sakte.... Så lenge du har utslag er du på fettforbrenningsmodus- men pass på at kroppen får nok fett- slik at den ikke sparer på det lille den får..... Bare ett lite tips;) PS- er faktisk mange som ikke klare få nok fett i seg som spiser en t skje med kokusfett om dagen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141444023-hva-i-all-verden-er-det-jeg-gj%C3%B8r-feil-trenger-ketolyser%C3%A5d-igjen/#findComment-141448265 Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3tregutter<3 Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 16. februar 2010 Takk for fornuftig svar:-) Muligens her jeg har gjort "feil"!!? Har spist mye kjøtt og fisk som jo egentlig er magert på fett... Steker i meierismør og bruker en del fløte, men er ikke noe glad i bacon, og fettrand på f.eks koteletter klarer jeg ikke,.... Har kjøpt inn mandler og avocado så får vi se... Og baconcrisp.... Hvor ofte spiser dere? Jeg har tre små her hjemme, så mye som skjer hele tida og har lett for å glemme å spise iblant... De siste dagene har søtsuget kommet tilbake, og da er det veldig vanskelig å motivere seg når vekta står så stille..... Er nok fordi jeg spiser for sjelden.... Men har klart det hittil! Så får øke fettinntaket, så får vi se:-) Må innrømme det er litt rart å liksom være på slankekur og så hive innpå med feit mat........;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141444023-hva-i-all-verden-er-det-jeg-gj%C3%B8r-feil-trenger-ketolyser%C3%A5d-igjen/#findComment-141449283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marita81*Overtid..... Igjeeeen Skrevet 16. februar 2010 #4 Del Skrevet 16. februar 2010 Ja, er det som er litt "vanskelig" med denne dietten.... Kjøp deg en plate sukkerfritt sjokolade og ha liggende ( hele denne platen inneholder 2 karb`!!! ) Ta deg en bit når søtsuget setter skikkelig inn- og det er til veldig god hjelp på lørdagenen Bare husk å få i deg nok vann.... MINIMUM 2liter om dagen ( dette drakk jeg + at jeg drakk vel en del pepsi max) Men ja- få i deg nok fett ) Så får du ha lykke til Går nok bra dette... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141444023-hva-i-all-verden-er-det-jeg-gj%C3%B8r-feil-trenger-ketolyser%C3%A5d-igjen/#findComment-141450196 Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3tregutter<3 Skrevet 17. februar 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 17. februar 2010 Takk for svar igjen, Marita81*høygravid! Dine gode råd har gitt meg motivasjonen tilbake, så nå går jeg på med ny energi!! Har ikke noe særlig erfaring fra før av, så svarene dine har vært gull verdt!! I tilfelle du titter innom her igjen, kan du si meg hva den utrolig karbofattige sjokoladen heter og hvor du kjøper den? Sjokolade har alltid vært min største last i livet, så å oppgi det har vært litt hardt;-) Regner ikke med at du går på kur nå når du er gravid, men hadde vært litt gøy å høre litt av dine erfaringer med ketolyse! Når har du termin forresten? Jeg fikk min tredje i august:-) Vet det er tidlig med slankekur egentlig, men har av ulike grunner ikke ammet denne gangen, så føler kroppen er klar for det! Skal ikke ha flere barn nå, så fant ut at det var bare å brette opp ermene........ Takk igjen for gode råd:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141444023-hva-i-all-verden-er-det-jeg-gj%C3%B8r-feil-trenger-ketolyser%C3%A5d-igjen/#findComment-141452299 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marita81*Overtid..... Igjeeeen Skrevet 17. februar 2010 #6 Del Skrevet 17. februar 2010 Bra da Du klarer dette vet du.... Har en venninne som gikk ned 35 kg på dette og har klart og holde seg der- men hun brukte tid. Er litt viktig at en ikke tror at dette er en mirakelkur hvor kg ene bare renner av. Og som nevnt- ett vekttap på 0.5 -1 kg i uken er meget ideelt for varighet Se på lavkarbo.no og let etter oppskrifter En kan lage det meste og en blir en mester i å finne erstatninger Sjokolademousse ble laget MYE hos oss for å si det sånn Jeg har termin om 20!! dager- så er i skikkelig ventemodus;) Har en liten fra før på 13 mnd og gikk opp 32!!kg med han- la om kostholdet helt nå og har spist MYE mindre karbohydrater- noe som har resultert i at jeg har gått opp 7kg.... Litt forskjell kan man si ) Får også min nr 3 nå Blir spennende Sjokoladen heter "sukkerfritt" - her jeg bor får en kjøpt den på både ica, prix og rema om du ikke finner den bare spør etter den Om du leser på baksiden ser du hvor mange karboer som er- mener det er 2!! i hele platen Husk- du kan trekke sukkeralkoholene fra Bare spør om du lurer på noe mer- er inne her titt og ofte for tiden Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141444023-hva-i-all-verden-er-det-jeg-gj%C3%B8r-feil-trenger-ketolyser%C3%A5d-igjen/#findComment-141455214 Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3tregutter<3 Skrevet 17. februar 2010 Forfatter #7 Del Skrevet 17. februar 2010 Så spennende med termin som nærmer seg, da:-) Det var litt av en forskjell i vektoppgang! Utrolig hvor mye karbohydrater har å si, det er jo veldig "skjult" i forhold til fokus på fett når det gjelder light-produkter og slikt! Jeg gikk ikke opp så mye i graviditetene mine; 12, 8 og 11 kg. Har egentlig aldri vært tynn, men det er heller ikke noe mål å bli. Saken er bare den at jeg aldri gikk ned kiloene fra den første graviditeten. Etter de andre to forsvant kiloene i løpet av den første mnd, men har jo fortsatt igjen vekta som var igjen fra førstemann..... Så har vel ca 15 kg jeg skal ned. Jeg skal prøve å finne den sjokoladen, hadde vært kjempedeilig å kose seg med litt sjokolade innimellom! Tror at hvis man skal finne en kur man kan holde seg til så nytter det ikke å kutte ut alt man liker, da sprekker man uansett før eller siden! Merker at 15 karb pr dag ikke er så mye hvis man skal kose seg litt ekstra. Syns at da "ryker" hele dagskvoten på karber.....Det gjelder også oppskriftene jeg har funnet i Ketolyseboka og på lavkarbosidene,... Har prøvd å bruke karbene på noe fornuftig i det daglige, som grønnsaker og slikt, men da er det jo ingenting igjen.....;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141444023-hva-i-all-verden-er-det-jeg-gj%C3%B8r-feil-trenger-ketolyser%C3%A5d-igjen/#findComment-141455631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marita81*Overtid..... Igjeeeen Skrevet 20. februar 2010 #8 Del Skrevet 20. februar 2010 Nei- det er nok en liten vitenskap denne kuren .... Men - det er UTROLIG hva en egentlig kan lage seg når man bare undersøker litt og går på "jakt" i butikkene. Vil bl.a anbefale og bruke grønn paprika istedenfor rød- da "sparer" du 2 karber pr 100gr. Bruk Isbergsalat- denne er det minst karber i. Sopp kan du spise haugevis av- bare 0.3 per 100 gr- og med litt fløte gjør dette seg til mange forskjellige kjøttarter Av gotterier finnes jo sjokoladen jeg snakket om- det finnes også sure stenger av samme type (merke; sukkerfritt) som en kan kose seg med. Disse finnes i eple, cola og bringebær - mener jeg det var.... Bruk sjokoladen til å lage mousse- da får du en stor skål med mousse til 4 karber- istedenfor 14 som mange har funnet ut fra lavkarbo.no Ferdigsauser som peppersaus og bernesaus er det utrolig lite i ( tror det var dem ferdige fra toro) Ellers les på dressinger- fant en cæsardressing som jeg brukte til kyllingsalat- var bare en 0.5 pr 100ml- utrolig lite... Så bare let gjennom på butikkene- der finnes masse masse ) Og bare spør om det skulle være noe du lurer på. Om du ikke allerede har funnet den vil jeg anbefale ostelasange Og gryteretten- de er mega gode )) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141444023-hva-i-all-verden-er-det-jeg-gj%C3%B8r-feil-trenger-ketolyser%C3%A5d-igjen/#findComment-141472773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå