Gå til innhold

bæreanordninger... (Pliiiis svar)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hm.. Sitter her og tenker på hvordan det skal bli med en baby til i huset. Blir ca 15 mnd mellom de to minste og jeg grugleder meg noe...

Har hatt babybjørn til snusken og den har vært helt ok for oss. Kun brukt til reiser og enkelte ganger mens jeg har gjort husarbeid. Men var ikke den beste da han var nyfødt.

Ser for meg at den nye som kommer til høsten må bæres rundt samtidig mens jeg leker/duller med lille snusk.

Hva slagt bæreanordning synes dere er best til slikt? Meitai, Manduca, ringslynge?? Finnes jo utallige typer..

Ønsker mange tilbakemeldinger om de ulike! Fordeler og ulemper:)

TAKK!!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har manduca til piraten. Den funker kjempefint. Men jeg hadde nok heller villa bært i et elastisk sjal frem til hun ble 3 mnd (ser jeg i ettertid)

Vi bruker kun manducaen på flyturer og handling og sjeldent hjemme. Men er veldig fornøyd med den.

Skrevet

Til bæring av de helt minste synes jeg det er best med elastisk sjal. Jeg brukte det mye til bæring av minste jenta da hun var liten og fram til hun holdt hodet godt selv. Hun trivdes veldig godt og sov som en stein mens jeg gjorde husarbeid etc. Det er litt styr med knytingen av sjalet de første gangene, men når en har lært seg hvordan det skal gjøres er det fort gjort å knyte det på seg. Jenta mi har nå blitt 6 mnd og vi har gått over fra å bruke det elastiske sjalet til å bruke meitai (og litt ergo). Meitaien er fantastisk god å bære med, synes jeg.

Jeg har også en ringslynge, men den fikk jeg aldri helt til.

Ergoen kjøpte jeg da eldste jenta var baby og brukte den mye til henne. Jeg bruker denne litt enda, men liker meitaien mye bedre. Ergoen er vel litt ala Manduca, men tror ergo har kortere panel.

Skrevet

Har selv både sjal, slynge og babybjørn. Synes sjalet er helt uovertruffent både når det gjelder komfort og fleksibilitet. Har et vevd sjal og det kan brukes fra nyfødt til 3-4 år i utallige bærestillinger. Var skeptisk til sjal i utgangspunktet men det er ikke så vanskelig som det virker. Bare å finne instruksjoner på Youtube. En ulempe er jo at det tar noe lenger tid å knytte enn annet bæretøy. Tar vel ca. 30 sekunder men det kan være stressende nok hvis babyen hyler og man skal skynde seg. Det går imidlertid an å knytte det slik at du kan ta baby inn og ut - og slipper å knytte det på nytt hver gang.

Skulle jeg valgt ett bæretøy hadde jeg valgt sjalet, men det kan også være greit å ha to. Sjal når du skal bære lengre perioder/ har god tid. Og meitai eller slynge når du skal ha baby i raskest mulig (f.eks inn/ut av bilen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...