Gå til innhold

Hva synes dere om dette navnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om navnet Engla? Enten alene eller som et første navn?

Blir veeeldig glad for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke hørt om det som navn før hun jenta som ble drept. Dessverre veldig triste assosiasjoner på et ganske pent navn.

Skrevet

Oj..huff...det hadde jeg helt glemt..Heldigvis har jeg andre assosiasjoner da jeg vet om en som heter det.

Skrevet

Syns det er ett flott navn jeg ;)))

Skrevet

Engla blir veldig svensk for meg. Jeg har mer sans for Engel rett og slett. Engel kan brukes til begge kjønn, så det er lurt med et kjønnsspesifikt navn i tillegg.

Skrevet

Jeg liker det ikke. Har hørt om Ingela også, liker ikke det heller.

Hva Angela er nydelig :) Og Angelina, Angelica :)

Skrevet

ikke helt min smak.... Har ikke hørt navne før en gang..

Skrevet

Kunne nok synes det var fint. Tror faktisk jeg ville hatt det alene. Syns det er så tydelig jentenavn at det går bra. Men kanskje litt belastende, på samme måte som Lykke er et belastende navn?

Skrevet

Angela er også veldig pent! Regner med at du tenker på den norske uttalen da ikke sant?

Skrevet

Ja, det er det jeg også er litt redd for. Synes det har en veldig fin klang, men kanskje litt belastende..hmm..ikke lett dette her. Takk for svar i hvertfall :)

Skrevet

Tenker bare på hun svenske som ble drept.

Navnet i seg selv er hverken/eller...

Skrevet

Liker veldig godt namnet Engla :)

Skjønner assosiasjonen til ho som vart drepen, og sjølv om det er ein veldig trist samanheng synes eg det blir litt teit å ikkje bruka eit vakkert namn berre av den grunn...

Det er jo ikkje Adolf det er snakk om!

Skrevet

Jeg vil uttale Engla for ængla, og det blir feil i mitt hode. Men det er ikke stygt!

Liker Engelina bedre.

Skrevet

Engla og Engel blir for pretensiøst for meg. Kan være litt belastende for barnet å være en engel, liksom.

Skrevet

Ja, det er det jeg har tenkt på også. Men liker klangen og at det er sånn passe kort liksom.

Skrevet

Jeg syns Angela er veldig fint, :) Tenker på den norske uttalen, ja :) Syns faktisk den er finere enn den engelske uttalen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...