RødRev Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Skal være forlover i bryllup, og lurte på om jeg skulle våge meg utpå en falsk brunfarge. Er det noen som har erfaring med noen som driver med dette i Bergens-området? Jeg er veldig lys i huden, og vil absolutt ikke se ut som om jeg har vært fire uker i Spania, men litt mindre blåbleik hadde gjort seg Så hvor bør jeg dra? Kan man få en sample på et lite område på kroppen eller? Og hva koster det? Takknemlig for råd!
Manhattan skyline Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 Det koster ca 400 kr. Jeg ville ikke satset på dette. Du bør være litt erfaren på å ta spray tan om du skal få det jevnt, og hvis du er veldig bleik fra før av, så kan det bli litt VEL mye farge. Og så farger det veldig av på klær. Synes jeg da. Jeg bruker heller en krem fra L'oreal som er en brun pumpeflaske (noe sånn instant bronze-greier), og det er noe så enkelt som en farget krem som gjør deg brun med en gang, og man kan vaske det av etterpå, ikke som spray tan som må slites bort. Kremen sitter litt bedre enn vanlig krem, altså, men man kan liksom vaske og skrubbe litt dersom man gjør en blunder eller to. Den pleier jeg å ta på mens huden ennå er fuktig etter dusjen, fordi da er det lettere å få jevnt. Du kan også evt blande den sammmen med body lotion for å få det jevnere og litt mindre farge. Er veldig fornøyd med den, og så tørker den så fort som en vanlig body lotion. Billig er'n å! De har det på Vita-butikker i alle fall. Nå virker det som jeg er en ekspert på både spray tan og selvbruning, men det er jeg altså ikke :-) Så du får bare kjøre på med det du tror passer best for deg. Good luck!
TurboPrinsessen:-) Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 Jeg gikk til en salong i Kong Oscarsgt. Husker ikke hva de heter, men er helt i begynnelsen når du kommer fra Bryggen. Ble kjempefornøyd. Fikk bra skille, men det sier mer om hvor blek jeg var, og ikke hvor brun jeg ble.. hvis du forstår... Jeg ble mer gyllen enn den "blåfargen" jeg hadde.. hehe.. Jeg betalte ikke mer enn 250kr for hele kroppen, men dette er noen år siden. Fargen holdt i nesten en uke. Hadde feil bh på meg da, så fikk litt merke etter den. (må ha løse klær på i noen timer etterpå) Jeg var kjempefornøyd hvertfall. Vet ikke om salongen jeg gikk til er der enda (de var første i Bergen til å ha spray tan), men jeg fant flere steder når jeg googlet; spray tan bergen Go for it:-) Du kan jo prøve en stund før bryllupet, så ser du jo hvordan det blir.
RødRev Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 16. februar 2010 Takk for innspill Da går jeg i tenkeboksen.
Strandloppa og lillebror Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 Jeg bor ikke i Bergen, så jeg aner ikke hvem som driver med dette der. Men jeg vil anbefale deg å gjøre det. De som tilbyr dette gjør det selvfølgelig ordentlig! Resultatet blir kjempebra. Bare husk på, som hun over her skriver, å ha på løse klær etterpå. ikke bh, stramme sokker, glidelås rett på huden, osv. Du får jo instruksjoner der, men du skal ikke dusje før 4-6 timer etterpå. Du burde også spraye deg dagen før bryllupet, hvis det er mulig, for fargen slites jo forholdsvis fort av. Men, som sagt, så blir resultatet kjempebra. Fargen blir gyllenbrun, ikke orangeaktig som man kan bli av selvbruningskrem. Og det er ikke sånn at folk legger umiddelbart merke til det. Man ser bare fresh ut.
yasmina Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 jeg og manne gjrde det i forkant av vaart eget bryllup og var kjempe fornoeyd. Tok ikke saa masse saa vi ble bare litt freshere, ikke akkurat brune Men var kanonfornoeyd og fikk gode raad der vi gjorde det.
RødRev Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 16. februar 2010 Hm.. men lurer veldig på om man kan få en slags "fargeprøve" på huden, for jeg har hørt så mange rykter om folk som ble knallorange. Litt redd for det, kan du si.
Strandloppa og lillebror Skrevet 16. februar 2010 #8 Skrevet 16. februar 2010 Du blir garantert ikke orange. Jeg har aldri blitt orange selv, og aldri hørt om noen som har blitt det heller. Men av enkelte selvbruningskremer kan man jo bli litt orange. Tror ikke det er vanlig med fargeprøve, fordi fargen blåses på og det vil jo være vanskelig å få noe inntrykk bare ved å spraye litt. Hvis du er i tvil så kan du jo prøve en bahandlig i forkant. Hvis du er fornøyd kan du ta det igjen rett før bryllupet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå