Gå til innhold

Flere som venter til april med prøvingen nå??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil helst unngå november eller desember barn vi da, er desemberbarn selv og det var SÅÅÅ kjedelig når jeg var yngre! Så selv om det er kjedelig å vente to mnd så tenker jeg vi gjør det.. Flere som tenker sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt ikke! Har mistet 4 ganger i løpet av 2009 (ingen ganger før vi fikk datteren vår).. så om jeg blir gravid og alt går bra blir jeg overlykkelig. Om så barnet hadde kommet på julaften. Det er jo verdens største gave og mirakel uansett!

Men lykke til hva du enn bestemmer deg for....

Skrevet

Tenkte sånn for 2 år siden. Men når eggløsningen kom føltes det feil å ikke prøve, så vi gjorde det allikevel, sånn helt på tampen av eggløsningen. Og der satt den gitt, etter nesten 1 års prøving. Termin 2. januar. Var en nervepirrende desember, men han holdt seg inne, og kom 10. januar:-)

Skal ikke forbause meg om det klaffet fordi jeg var helt "laidback" den mnd, hadde ikke troa på at det skulle klaffe, også var det liksom like greit at det ikke ble desembertermin :-)

Skrevet

Ja, har tenkt litt på det der. Forrige gang vi prøvde hoppet vi over prøvingen i mars. Ble ikke gravid før på høsten da, så endte med mai-barn. Men nå som jeg har vært gjennom en MA, og ønsker enda litt mer å bli gravid fort tror jeg ikke jeg klarer å ta en pause... Kommer vel bare til å kjøre på og se hva som skjer:)

Skrevet

Vi hadde planer om å hoppe over 2 mnd nå når jeg fikk mensen, ville helst unngå nov-desbarn... meeen så kom aldri mensen da, å her sitter jeg med en poitiv test! :)

Sjønner veldig godt di som vil hoppe over et par mnd for å unngå "julebarn"... men skjønner også veldig godt at hvis man har prøvd veldig lenge å ønsker sterkt et barn så gjør d ingenting om barnet kommer i des.. det er e gave uansett.! =)

Lykke til med prøvingen enten dere hopper over et par mnd, eller kjører på! =)=)

Skrevet

Niks, aldri i livet. Og det selv om min første kom på julaften:-)

Ikke drømmedag å ha bursdag på, men det skal vi ordne så ikke sønnen vår lider noe nød!

Tar VELDIG GJERNE mot et lite gull til i nov/des;-)

Skrevet

Nei, overhode ikke - her er lillegull hjertelig velkommen uansett når tid på året h*n har tenkt å komme - å jeg håper virkelig spiren sitter nå å at vi i november får skatt nr 3♥

Dette er en het debatt her inne - men jeg er for barn i november/desember :)

Skrevet

hei hei.

Jeg har to barn, et desemberbarn og et novemberbarn. Kjempe glad for at jeg ikke hoppet over noen mnd i prøvingen. De årene det er litt kjipt å være sent på året er vel det året barnet begynner på skolen og det året det fyller 18. Kan ikkje se så mye mer som er negativt jeg...

Skrevet

Ja vi skal ikke prøve før april, har egentlig bestemt oss for å vente til mai. :) Har en gutt født i 09, så vil ha to år mellom de. :) Gleder meg såååånnnnn til å begynne å prøve igjen! Håper det går raskt!! :)

Skrevet

hei hei:) Vi skal vente til april hvis ikke jeg tester positiv nå snart,kansje vi gir det en sjangse til men desember baby vil vi ikke ha:) Vet ikke hvorfor jrg iike vil ha des baby men har aldri villet ha det liksom:)

Skrevet

Jepp. Vi dropper mars, men prøver litt da... :) Har Pergo liggende som skal inntas i april :) Ønsker heller ikke desemberbarn, men heller det enn ingen småsøsken til snuppa :)

Lykke til!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei! dette er et morsomt tema, synes det er utrolig artig at det er flere som tenker som meg. Vi har 3 barn, 2 født på våren og et født tidlig høst, alle er planlagt ned nesten på timen ( kontrollfreak), men jeg har blitt gravid superfort og har vært spart for mye, hadde nok ikke vært så nøye på når forventet tidspunkt for fødsel var hvis jeg måtte slite med å bli gravid. Hvis vi skal ha fler er vi enige om at det var lettest med vår barn;

1) krabbeperioden er innendørs, tørt, rent og pent, ingen steiner,skjell og sneiper i sanden å spise eller vått gress for å nevne noe som vi måtte forholde oss til når vårt tidlig-høst barn var liten

2) når ettåringen først har lært å gå er det litt vanskelig å bevege seg for den lille i alle lag med varme klær og stor sko, litt lettere med en lang periode med lette klær og små -sko

3) smitte fra eldre søsken er et STORT problem for mange, RS virus, hjernehinne betennelse og gastoenteritter er ikke "barnemat" for et spedbarn og feks vil tidlig RS ofte resultere i at barnet blir plager med astma, om ikke for evig så kanskje lenge/ ofte nok til at dette er svært plagsomt. Et lite barn har ingenting å gå på i møte med smitte og når man er født rett i forkant av sesongen, eller i hvertfall vinterstid så krever det ekstremt mye av foreldrene å skjerme barnet og dette synes vi var svært stressende. Men, som sagt vi har kunnet "velge" tidspunkt for fødsel, de færreste er så heldige. ikke glem at det fødes flere hundre barn hvert år prematurt...

Skrevet

Ser at mitt forrige innlegg var litt "på siden" av det du spurte om, jeg tenker som deg at det er kjedelig å være yngst i klassen og den siste som fyller det aktuelle året. Vet også at allerede i bhg er det ganske synlig fordi et barn som fyller 3 i des må over på stor avd allerede i aug, med mindre tilsyn, uten vogn på tur, må kle seg selv pga bemanningen og allerede der være den yngste, selvfølgelig er det forskjell fra barn til barn hvordan dette oppleves og hvilke konsekvenser det får. jeg er selv født på høsten og har hatet det frem til voksen alder. allikevel har jeg helt besvisst selv valgt å få et høstbarn fordi det passet best for oss den gangen. vet at vi ikke hadde stoppet prøvingen hvis det var et stort problem for oss å bli gravide, men synes det er gøy at det er et tema her inne, har følt meg ganske alene om å planlegge tidspunkt for forventet fødsel. Jeg tenker at hver og en må finne ut hva som er viktigst for seg. flott at mange har en tanke bak.

Skrevet

Jeg vil først og fremst si at jeg skjønner veldig godt de som ikke vil vente, og at tidspunktet ikke betyr noe.

Men jeg fikk selv barn nr 2 i desember (hun ble unnfanget med prevensjon, så det var ikke planlagt!), og jeg vil ikke anbefale det dersom man kan "velge". Hun fikk RS da hun var 10 uker, og var mye syk hele vinteren. De har jo ikke så mye å gå på de små, så det er ikke noe moro. Dessuten ble vi mye "innesperret" fordi det var for kaldt, og det var vanvittig mye snø og vanskelig med barnevogn. Kjenner også flere med desemberbarn som synes det er tidlig å begynne på skolen når de bare er fem år osv.

Men - for all del - jeg ville jo aldri vært datteren min foruten!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...