Gå til innhold

vi har reptiler hjemme... :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere med disse dyrene når/hvis de blir syke, undrer jeg? Har hørt mye om at reptiler som blir holdt ulovlig, ikke alltid får nødvendig helsehjelp, da eiene er redde for represalier, og dyr går rundt med infeksjoner og brukne bein og haler.

Personlig er jeg svært fascinert av og kunne godt tenkt meg en slange eller firfisle, men det får bli med tanken, så lenge loven er som den er. Tipper den blir forandret i løpet av noen år.

Skrevet

Ja, jeg elsker øgler. Men jeg ville ikke likt å kjøpe en på svartemarkedet. Jeg må føle meg trygg på at alt skjer på lovlig vis fra øglens foreldre klekkes til jeg får øglenurket mitt :) Ulovlig dyrehandel ødelegger jo for mange økosystemer.

Skrevet

Vi gikk til dyrelegen med ene våres når den hadde knekt en klo:-)

Gikk helt fint,vi ble henvist videre til en som hadde peiling på reptiler.

Dyrelegene er som oftest opptatt av at dyrene skal ha det bra,og er ikke ute etter å ta eierene..

Skrevet

Jeg har ingen selv, da blir jeg singel har jeg fått beskjed om! Sambo er redd de skapningene der.

Jeg passet en nydelig stor iguana for noen år siden. Forelsket meg fullstendig, men ville ikke ha den selv pga det er jo ikke lov og de krever jo litt plass osv.

Noen få uker senere ble hun dessverre oppdaget hos eieren og gasset ihjel :-(

Skrevet

Vi har brukt oslo dyreklinikk, dyrlegene som har spesialisert seg på reptiler ser heller at dyrene får hjelp på lik linje med andre dyr hvis det skulle være noe, enn at de lider unødvendig.

Folk som ikke innser at dyrlegene ikke melder fra (man finner en oversikt over hvilke på reptilforum bla.), men lar dyrene lide synes jeg ikke burde ha slike dyr i det hele tatt.

Har man et reptil er det veldig viktig å sette seg inn i dyrets behov så det har det bra.

Å si at de hører til i jungelen osv er sikkert godt ment, men da hadde dødd, de er avlet opp i fangenskap, akkurat som marsvinene og papegøyene folk tar til seg.

Skrevet

,hvorfor er du sånn egentlig .hvorfor kan du ikke passe dine egene saker?

Drar du til Sverige så er det jo lov ,de har jo i dyre butikken der.

men til Lørdag skal jeg kjøpe en slange jeg så i Tøckfors,husk å melde ifra da.Nei la folk være i fred glad du ikke er naboen min,huff

Skrevet

Så flott! Jeg trodde dette var et ganske utbredt problem, men jeg vet tydeligvis for lite. Hvordan gjør dere det i forhold til salmonellasmitte, som jeg har skjønt er veldig vanlig hos reptiler?

Skrevet

Vi er nøye med renhold, fjerner avføring og urin så fort vi ser det, og vasker alltid hendene etter at vi har drevet med dyrene:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...