Gå til innhold

vi har reptiler hjemme... :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

to øgler, de er jo så nydelige:) noen andre her som har det?? vi har en katt også, er ikke helt "unormale" ;) hihihi :)

Skrevet

Det er vel ikke akkurat lovlig??? Kan ikke forstå folk som på død og liv skal ha ulovlig dyr i hus... burde være enkelt å spore deg opp via webmaster og anmelde deg!

Skrevet

Å hjelpes, di elendige slarvekjerring. Du er sikkert en hyggelig nabo. Tipper du er samtaleemne blant dine bekjente pga ditt snevre syn på livet.

Du er ung, usikker, og kunne ikke noen gang ha funnet på å "ta den i munnen".Nok om det.

Hi, så gøy! Jeg elsker dyr, emn kunne ikke tenkt meg reptiler selv. Har mange andre dyr, da. Også katter.

Skrevet

Hva slags øgler da?

Selv har jeg hatt to skjeggiser (skjeggagam),en kornsnok og gekkoer:-)

Digger slike dyr,har har seriøst lyst på nye;o)

Hadde også to katter og en hund på den tiden.

Skrevet

Jeg har vært med å avlive mange slike ulovlige dyr:( Like trist hver gang.

Jeg er veldig glad i reptiler, men jeg ville ikke tatt sjansen tilfelle de blir tatt.

Skrevet

Anonymn 23:06, jeg har ikke slengt dritt, ikke vært usakelig eller stygg, stiller spm ved hvorfor Hi holder ulovlige dyr, og at det ikke er så vanskelig å spore opp= kanskje ikke så lurt å flagge det på dib..

og av en eller annen merkelig grunn slenger du inn et fullstendig irrasjonelt angripende svar....

Hva i all verden traff jeg hos deg som kan få deg til å reagere slik, har du en diagnose?? Type spaltet personlighet, aggresjonsproblem eller lignende??

Skrevet

Her i huset bor det en ballpyton og ei skilpadde.

Slangen har jeg hatt siden lenge før jeg fikk barn.

Skrevet

Enda en å spore opp, dere er jo passe dumme i hodet som reklamerer hva dere har av ulovlige dyr hjemme, heldigvis er det jobben min å spore opp slikt, fatter ikke at folk må ha slik dritt, men det er min egen personlige mening av visse dyr, ellers er det jo faktisk ulovlig av en grunn og hvor vanskelig er det å overholde?? Sorry jenter, her blir det desverre tatt affære asap.

Skrevet

Ja, helt sikkert.

Jobben din å spore opp slikt du liksom.haha!

Så hva slags jobb har du da??

Skrevet

Nå har det seg slik at ingen har som jobb å spore opp og avlive reptiler.

Men meld gjerne fra om det er viktig for deg:)

Skrevet

Skikkelig harry du da..

Reptiler og am.staff er vel skikkelig kult, antar jeg, bare fordi det er ulovlig?

Skrevet

Hmmm.Tipper hun over her er "reptiloppsporer"

Skrevet

Min amstaff er veldig kul! Men hun er lovlig,fordi hun kom hit før det ble ulovlig ;)

Skrevet

Jaja, da er jeg vel harry da.

Slangen har jeg hatt i 15 år, og for 15 år siden tenkte jeg ikke så mye over om det var lovlig eller ei, men var utrolig fascinert av denne typen dyr.

Skilpadden er etter min bestemor.

Vi er veldig glad i dyrene våre, og det blir ikke aktuelt å kvitte seg med de før de dør eller eventuelt blir syke.

Jeg kommer ikke til å skaffe noen nye, da de krever sitt (og er ulovlige, noe jeg er fullstendig klar over)

Skrevet

Tenke litt så finner du det ut.. i noen yrker hvor man jobber med ulovlige saker, f eks dyr/smuglergods osv er man lovpålagt å følge opp saker man har fått tips om..

Og når man er så idiot å skryte på seg dette på bim ja da legger jeg fritid til side..

Skrevet

Da må du gå å legge deg snart, så du kan stå opp riktig så tidlig imorgen og få begynt å spore opp disse forferdelige reptileierne!

Ha en flott natt videre!

Skrevet

Håper du bor langt unna andre mennesker og med full kontroll.. en tidligere nabo av meg hadde 2 slanger og jeg gav vedkommende en uke på å kvitte seg med de før jeg anmeldte h..n..

Ikke faen at jeg skulle ha noe slikt i naboleiligheten, blæææææh

Synes det er perverst jeg med folk som har slanger, noe inmari sykt med det, heldigvis er det ulovlig, synd det ikke blir fulgt opp bedre og straffet hardere.. stakkars dyra også, de burde få krype i fred i jungelen et sted!!

Skrevet

Helt seriøst så er det anmeldt allerede, ikke for å være kjip men sånn ble det.

Får ikke stoppet alle, men godt å få tatt noen.

Eierne er neppe forferdelige, men de har gjort et dårlig og ulovlig valg i å ha slike dyr....

Trenger ikke legge meg tidlig for å spore opp ting man får servert i fanget:-)

Skrevet

og du er like dum som reklamerer om at det er anmeldt, for da rekker man fint å flytte dyrene før det står noen på døra.

Derfor tror jeg ikke noe på deg, hadde du hatt dette som jobb hadde du anmeldt, sporet opp og rapportert i stillhet.

selv har jeg ingen slike dyr og kjenner jeg blir litt svett av tanken på edderkopper og slanger, men så lenge andre har slike og tar godt vare på de bryr jeg meg nada.

Skrevet

Har det slått deg at det kan være meningen å gi folk en sjans selv om man må gå hardt til verks?? at det ikke handler om gjensidig dummhet men en øyeåpner for de som driver med ulovligheter..

Og ikke tro de står på døra dagen etter, slikt observeres over tid..

Og mange tror de lurer systemet, dyr som flyttes midlertidig har en tendens til å dukke opp igjen....

Jeg bryr meg ikke om hva du tror, helt uvesentlig i forhold til debatten, og det er vel helt uinteressant for deg også hva som skjer/ikke med folk som har ulovlige dyr??

Men nå har jeg sagt mer en jeg burde, og jeg gjenntar undrende, hvorfor i svarte velger folk å skaffe seg ulovlige dyr???

Skrevet

Reptiler er flotte dyr, men så lenge de er ulovlige synes jeg det får være nok med å stikke innom reptilparken i ny og ne og hilse på de heldige reptilene som fikk flytte inn dit i stedet for å bli avlivet.

Skrevet

Man kan få tilatelse til å holde reptiler som husdyr i Norge.Man må søke mattilsynet.

Så det er ikke sikkert alle i denne tråden som har reptiler bryter loven.

Kanskje kjekt å tenke på før dere ringer politiet?

Selv ønsker jeg meg en landskillpadde til min datter.

Ikke for at hun skal ha ansvaret alene på noe vis, men hun ønsker seg det veldig.Blir litt mye jobb med vannskillpadde tror jeg,spesiellt med tanke på foring. 8døde kyllinger æsj).

men siden ho bare er 5,så venter jeg litt med det;-)

Skrevet

Ja, man kan få lov :) Er det ikke særlig folk med allergi som pleier å få tillatelse?

Skrevet

Vet ikke om det helt er en reptil, men har så lyst på en vattenaxelot, er blanding av en salamander og øgle.

Må bare få meg et større sted å bo først, siden de må ha en stort akvarium å leve i.

Onkelen min har alltid hatt mange øgler (han bor i danmark), og de er jo såå fine=)

Hvorfor mennesker velger å ha slanger kan jeg ikke helt forstå, men er sikkert pga jeg er livredd dem ;o)

Skrevet

Viste mannen min tråden, han holdt på å le seg ihjel av hun som leker selvutnevnt reptiloppsporer.(Han er lensmann her vi bor)

Det er ytterst sjeldent politiet og mattilsynet gjennomfører en rassia hos vanlige familier for å ta reptilene deres, og det med at man blir observert en stund er også bare tull.

Det finnes rett og slett ikke ressurser til slikt.

En ting er når de kommer over reptiler i narkorassiaer, eller det er mistanke om vanskjøtting, men hos en helt ordinær familie som gir dyret det den trenger av pass og stell?Så godt som aldri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...