Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Vet jo at de betalte kausjon for henne, men før det fikk hun jo også bedre soneforhold og til og med perm og mulighet for å bevege seg fritt. Hvorfor fikk hun det, og ikke de andre? De bedyrer jo like hardnakket sin uskyld som hun gjorde?
Patetica fåkksi Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 Er det ikke fordi de ikke kunne holde henne i varetekt lengre grunnet mangel på bevis og lang tid inne allerede? At man ikke er funnet skyldig enda betyr ikke at man er uskyldig. Altså, at de ikke hadde nok beviser til å holde henne inne lengre mens de ventet på rettssak betyr ikke at hun kun venta på å bli offisielt uskyldig. Hun hadde derfor meldeplikt. De andre hadde jo sendt noen tekstmeldinger bl.a, som var bevis mot dem. "Å faen vi ble tatt! Hva gjør jeg nå?" var vel ikke et sjakktrekk.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 Og ikke bare det..men de ordnet nødpass da...:-) Kanskje ikke noe særlig sjakktrekk å si heller nei.
Patetica fåkksi Skrevet 15. februar 2010 #4 Skrevet 15. februar 2010 Det ble vel kun gjordt fordi hennes gamle pass var ødelagt? De visste at hun hadde bytta etternavn, men ga henne likevel nytt pass. Sjakktrekk eller ei, hun kom seg nå vekk, ulovlig.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #5 Skrevet 15. februar 2010 Står på VG at hun ble løslatt mot kausjon på 200.000 og fikk igjen passet sitt. Hva skulle hun gjør da, gå rundt i Bolivia å vente på rettsaken som ble utsatt gang på gang? Nei, selvfølgelig reiste hun hjem. Og hun reiste, ikke "rømte".
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #6 Skrevet 15. februar 2010 Hun fikk utstedt nødpass av norsk UD
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #7 Skrevet 15. februar 2010 Tror faktisk det er norsk UD som har indirekte anbefalt henne reise hjem, jeg.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #8 Skrevet 15. februar 2010 De andre kunne også ha fått kausjon, men det var bare denne jenta som hadde midlene til å betale kausjonen. Var det ikke 200.000 kroner? Hun var fortsatt ikke fri, hun hadde meldeplikt til det bolivianske politiet.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #9 Skrevet 15. februar 2010 Ja, hva skulle hun gjøre der borte i alle disse månedene da, bo på hotell? Selvfølgelig reiste hun hjem, slik som alle oss andre ville gjort.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #10 Skrevet 15. februar 2010 Jeg hadde tatt beina på nakken og flydd jeg også! Og aldri reist ut av Norge igjen. Skjønner henne utrolig godt. 200 000 er jo ikke sååå mye penger. Har ikke de andre jentene noen som kan betale dem ut de da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå