Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Får de vite hva jeg skylder sammenlagt, og til hvem? Fikk brev i posten idag,fra politiet ved namsmannen der det har blitt besluttet utlegg og trekk i lønn fra min arbeidsgiver, jeg jobber på en liten arb.plass så det er flaut fra før av... Vet selvfølgelig jeg har vært idiot som har satt meg selv i denne situasjonen, men regner med at noen her ikke klarer å dy seg, men å skrive at dette skulle jeg tenkt på før istedet for å gi meg det svaret jeg lurer på...men tenkte høre her om noen vet... Takk for seriøse svar..
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 Arb. giver får kun beskjed på hvor stort beløp som skal trekkes. Du har også krav på en kopi av brevet sjefen din får. Han har også taushetsplikt rundt dette. Din arbeidsgiver har heller ikke lov til å trekke deg i lønn uten at han gir beskjed til deg.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 Som regnskapsfører for flere ulike firmaer mottar jeg slike brev jevnlig fra mine kunder. I brevet står det opplysninger om hva trekket gjelder (fartsbot, studiegjeld, restskatt osv), totalgjeld samt hvor mye vedkommende skal trekkes pr. måned. Arbeidsgiver har selvsagt fullstendig taushetsplikt når det gjelder dette.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #4 Skrevet 15. februar 2010 Noen som vet om arb.giver også får det brevet om trekk i lønn fra politiet? På mitt brev stod det politiet utenpå konvolutten,ikke akkurat diskre men...å så dum jeg har vært, sukk.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #5 Skrevet 15. februar 2010 Er det noen man kan ringe og spørre hvordan praksisen er? Altså om arb.giver får vite alt eller bare noe? Takk for svar her... HI
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #6 Skrevet 15. februar 2010 Arbeidsgiver mottar brevet fra politiet siom viser hva trekket gjelder.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #7 Skrevet 15. februar 2010 Arbeidsgiver får vite hvor mye du skylder, men ikke hvem du skylder til. Min mor er namsmann, så jeg spurte hun.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #8 Skrevet 15. februar 2010 Dette stemmer ikke. Arbeidsgiver mottar brev som viser hvem det er du skylder penger til. Jeg har mottatt uttallige slike brev som gjelder ansatte til mine kunder. Der hvor Statens innkrevingssentral er innkrever kommer det klart fram om det er studielån, nrk-lisens, forelegg til politiet e.l trekket gjelder. Der hvor Kemneren er innkrever kommer det klart fram om det er momsgjeld, restskatt osv. det gjelder. Totaltgjelden er opplyst samt hvor mye som skal trekkes pr. måned, enten en fast sum eller et prosenttrekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå