Christina06 Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Jeg ble ansatt i ny jobb 1 oktober. Har da jobbet 3 mnd i 2009. Hvor mange dager lønnet/lovfestet ferie har jeg da krav på i 2010? Skal tas ut i forbindelse med fødselsperm...Kan noen hjelpe meg?
Gjest ->>- Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 Du har krav på vanlig ferie der du jobber (oftest fem uker) uansett. Hvor mye du får i feriepenger skal stå på årsoppgaven fra i fjor.
~sjiraff~ Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 Full ferie har du krav på. Men feriepenger blir jo noe annet. Jobber du i stat eller kommune bruker man gjerne begrepet betalt ferie, og for tre mnd blir vel det ca 6 dager.
Christina06 Skrevet 15. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 15. februar 2010 Tusen takk for svar! Når man går ut i permisjon, hvor mange uker/ hvor lang tid av permisjonen opparbeider man seg lønnet/betalt ferie av da? Er det 15 uker eller noe deromkring?
ApriIbaby Skrevet 15. februar 2010 #5 Skrevet 15. februar 2010 det kommer ann på om ar giver forskutterer lønn under permisjon eller om du får penger direkte fra NAV. Første er mye mer lønnsomt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå