Gå til innhold

Hjelp jeg trenger virkelig litt hjelp nå,ang far og samvær?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne jeg,er utrolig mye med dette styret=S

Aller først kan jeg jo spørre,hva er minste samvær?!

Har alltid trodd det var annenhver helg,en gang i uken,2uker i sommerferien og annenhver jul eller påske?!

Men i følge far er dette helt på bærtur?!

Også,er 2500 kr mye å betale for to barn i bidrag?!

Også her mener han det er alt for mye og skal gå til sak pga dette.

Samtidig som at han skal krangle på alt som er,stiller ikke opp noe for barna. Feks når den ene ble lagt på sykehus nektet han å hente den andre i barnehagen og ha han til vi kom hjem. Er det ikke han som skal det?!

Når jeg lå på sykehuset en uke NEKTET han å ha barna sine,og leverte de rundt for å slippe selv. Er ikke også her han skal stille opp?!

Og ikke minst,nekter å snakke med meg. Ikke tar han tlf(selv om barna er der eller ei.) Jeg ringer han ALDRI uten grunn. Men om jeg prøver nekter han å ta den. Ikke kan han komme innenfor døren her å snakke med meg. Dette er med tanke på barna,om det er noe spesielt med medisiner ol,må alt skrives på mld.

Beklager utrolig mye rot i dette innlegget. Måtte bare få ut litt frustrasjon=S

Takk for at du leste=)

Fortsetter under...

Skrevet

Det finnes ikke noe minste samvær. Det du beskriver er det barneloven og norsk rett definerer som "vanlig samvær," men det er ingenting i veien for å justere det både opp og ned om foreldrene blir enige om det eller retten idømmer det.

Bidragssummen er såpass avhengig av fars livssituasjon at det er vanskelig å uttale seg om den.

Og resten... vel, han har ingen juridisk plikt til noe som helst. Du har hovedomsorgen og da er manglende barnepass i ulike situasjoner ditt problem. At far er en idiot er trist for barna nå, men vil til syvende og sist antagelig bare slå tilbake på ham selv.

Skrevet

Snakk om idiot! Ikke vær redd for noen rettsak,den vinner du helt garantert! Og ang bidrag,er ikke minstesatsen rundt 1300 pr stk?? Men det ser an lønnen hans,jo mer lønn han har,jo mer får du!

Vet du,han her fortjener ikke å ha ungene sine i d hele tatt! Virker ikke mye interisert!

Skrevet

Tusen takk for svar begge to=)

VET vel egentlig at jeg ikke har rett på noe spesielt utenom... Meen er vel mest det at han ikke bryr seg som er sårt.

Og at det liksom bestandig er jeg som gjør alt feil=S

Vet ikke hva jeg skal gjøre forno med alt dette,trengte en annen vinkling og råd på alt dette.Så takker mye for det.

SKULLE bare ømske han kunne se hva han gjorde mot ungene,jeg bryr meg ikke om han. Men største begynner å skjønne ting nå å spør,vanskelig=(

Glemte jo å nevne at han hadde fått seg ny kjæreste,som liksom har tatt ungenes "plass",å hun er en god del yngre(han er jo ung han også 25) så fester forsatt masse. Åda setter han "bort" ungene for å være med henne ofte. Å hans familie er det BARE tull med(alkohol,dop osv.) Så han vet jeg er livredd for dette å "truer" med at hvis ikke jeg stiller opp finner han noen andre til å ha de.. Kjenner dette knekker meg mer å mer=S

Skrevet

Jeg ville prøvd å ordne meg som om jeg var alenemor, så du ikke er avhengig av ham! Og få NAV til å regne ut bidrag etc så slipper dere å krangle om det. Private avtaler fungerer bare når mennesker kan oppføre seg ordentlig og fair selv i ekstreme situasjoner.

Føler virkelig med deg :-) Når du uansett ender opp med alt ansvar og blir hun masete dama, ville jeg droppet å mase og ordnet meg selv, så får han ta initiativet når han ønsker å se barna...

Du kan ønske deg en annen BF men du har en umoden 25 åring, med en bakgrunn fra en familie med fyll og dop... og den realiteten må du dessverre forholde deg til... uansett hvor bittert det er!

Skrevet

Alt i alt er det barnefar som taper på dette som ser barna sine så lite, men som du sier, så er han ung og umoden.

Desverre går dette ut over barna og ikke minst deg. Føler med deg.

Det er som de sier ovenfor at det finnes ikke minimum samvær.

Barna har samværsrett med barnefar, men han har ikke plikt til å ha samvær med sine barn...

Håper du klarer å løse dette på en måte som er til det beste for barna og deg.

Annonse

Skrevet

Tusen takk for svar=)

TRODDE at han skulle ha det et minimum jeg,sier litt om hvor lite jeg vet om dette=S

Men er ikke noe straff for meg å ha de,bare sårt når trolla spør etter han ol..

Men men får gjøre som dere sier her å late som jeg står for alt, å heller ta dte som et pluss når han stiller opp når han "skal"!!

Igjen tusen tusen takk for svar damer,godt å se jeg ikke er HELT på bærtur hvertfall=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...