Gå til innhold

Jobber ved fødeavd. og er akkurat blitt gravid....Hvordan er det med f.eks lystgass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det farlig for fosteret i 1.trimester? Mener å ha hørt det..

Vil ikke fortelle det på jobb enda, da jeg vil vente til jeg vet alt er bra!

Noen som vet noe om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring og spør legen eller jordmoren din.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å holde meg unna i 1.tri ja, så du må nok avklare det med sjefen så du slipper å være på fødestue, hvis du har en sånn type stilling...

Skrevet

Ehh tror ikke akkurat lystgassen flyter i rommet, da hadde det sikkert vært behagelig å jobbe der hvertfall, haha..

Skrevet

Jeg kan ikke tro det er bra.

Når jeg brukte lystgass så dro jeg inn og pustet alt ut igjen utenfor masken.

De i rommet ble svimle av det så måtte slutte med lystgassen.

Det vil jo alltid sive litt gass så tror du burde holde deg unna..

Skrevet

Akkurat, var det jeg mente... Vanskelig å få slippe å være på fødestua, da vi stort sett bare er 2 på vakt sammen!! Kan jo ikke bli sykemeldt hele 1.trimester heller da !?!!

Må nok ta turen til lege neste uke, og spørre, og så evt ta kontakt med sjefen min!!

Takk for svar :)

HI

Skrevet

eh, jo den flyter vel på en måte i rommet. På sykehuset buskerud er lystgassbruken avviklet fordi ventilasjonen er så dårlig at de ansatte blir påvirket..

Skrevet

Lystgass tror jeg ikke er noe problem du skal jo ikke puste det inn selv. Det er verre med skiftarbeid for gravide, vet mange som har mistet pga at de har jobbet skift. Kroppen har ikke klart å omstille seg så lett når den har vært gravid. Mistet selv da jeg gikk i turnus med mye kveldsvakter.Det behøver jo ikke å ha vært pga det, men mye sannsynlig i følge min jordmor. Så bare for å advare deg.

Skrevet

Jeg jobber på føden, men er ikke gynekolog. Min gravide gynekolog-kollega sa da jeg ble gravid, at jeg måtte IKKE gå på fødestuene i 1.trimester! Pussig at hun selv holdt seg unna, og sa at jeg måtte holde meg unna, hvis ikke det er fare på ferde da.. eller??

Skrevet

Min mening er at du bør informere om det, fordi arbeidsgiver skal legge til rette for at du skal jobbe under trygge forhold. Om dette ikke går så må du snakke med legen din og få en sm mens du venter på 2. trimester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...