Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Vi bor i Tromsø og nå har jeg en venninne som bor i Kristiansand som antydet at de skulle oppover før påske (da mannen hennes har familie her) og de tenkte å slå to fluer i en smekk og besøke oss samtidig. Jeg har også en bror som bor i Oslo og vi pleier ofte å besøke han i påsken, men da min mann bytter jobb i år ble det plutselig ikke nok feriedager til det...trodde vi. Så jeg sa ja til min venninne, etter at jeg hadde nevnt at vi kanskje skulle til Oslo men at det sannsynligvis ikke ble noe av. Og i dag fikk mannen beskjed om at han måtte ta ferien ut i ferie, han fikk ikke betalt som vi trodde han kunne. Dvs at han må ta ut fire dager før han skifter jobb, noe som fører til at vi får nok feriedager til å dra til Oslo til min bror. Jeg elsker å besøke han, barna elsker det og vi koser oss skikkelig. Men jeg har jo sagt ja til min venninne...men det var jo før vi visste. Hvis vi ikke drar nå så får vi ikke dratt før til neste år og selv om vi sees til sommeren (hos mine foreldre i Ålesund) så er det alltid koselig med en Oslotur til min bror. Kan jeg si til min venninne at planene er omgjort, eller er det skikkelig dårlig gjort. Føler at jeg må velge mellom familie og venner, og vil jo helst begge deler, men det går jo ikke. Hva synes dere?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 Har hun bestillt flybillett, er det for seint. Ellers går det sikkert greit.
Nullstress;) Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 jada, det kan du si. de skulle jo ikke først og fremst til dere uansett, men ta turen innom siden de skulle til hans familie. de skjønner heeelt sikkert at dere vil til deres familie nå som dere har muligheten god tur
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #4 Skrevet 15. februar 2010 Hva med å ta en helgetur, eller halve påsken, hos broren din, og så resten av ferien hjemme? Det er kanskje godt uansett. Å være hjemme og gjøre ikkenoe. Ta fjellheisen med ungene og dra på lokale museer er jo alltids stas.. Og så får du truffet venninna. Man MÅ ikke reise bort selv om man har noen dager fri!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #5 Skrevet 15. februar 2010 HI Ja, de bestillte jo billett uten å vite om det passet for oss, så turen skulle de ta uansett. Men jeg føler jo at de også ville besøke oss, den familien han har her er ikke nær familie men da de bodde der for noen år siden liker de også å besøke området. Og tar med oss i slengen. Føler meg helt rådvill, synes det er kjempe-ekkelt å skulle måtte si neitakk til dem fordi vi velger dem liksom bort. Vi ser jo hverandre ikke ofte heller og det er en god barndomsvenninne. Hm...kjenner at dette blir vanskelig, føler at det er jeg som er "utakknemlig" overfor dem og den innsats de gjør for å komme en tur til oss. Vi er nemlig sjelden hos dem da jeg som skrevet før har familie spredt rundt i hele landet og alle våre feriedager går med til dem.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #6 Skrevet 15. februar 2010 Hi Nei, det funker ikke i forhold til min venninnes allerede bestillt flybillett og de feriedager som mannen min tar ut er før påske og i selve påsken er ikke min bror hjemme... Evt kunne vi komme hjem litt tidligere, men det blir langt å reise for få dager, kjekt å kunne ta med seg de dagene man har til rådighet når man først reiser så langt med små barn.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #7 Skrevet 15. februar 2010 Tja, hadde han ikke fått de ekstra dagene i bonus hadde dere jo blitt hjemme. Kan dere ikke fortsatt bli hjemme da, og heller la mannen gjøre litt vedlikehold i hus og hage i stedet for å gå på jobb, og få besøk av venninnen som planlagt?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #8 Skrevet 15. februar 2010 Hi Hehe...det er jo akkurat det som er mitt dilemma. Klart vi kan bli hjemme, jeg vet bare at dette er den eneste muligheten vi har på en stund fremover til å besøke min bror og jeg savner han veldig da vi ikke sees så ofte. Må jo innrømme at jeg ikke har samme savnet overfor en venninne og hennes familie, selv om jeg synes det er kjempekoselig når de er på besøk. Kunne jeg valgt uten å tenke, ville jeg dratt til min bror, men så var det denne samvittigheten da.
Nullstress;) Skrevet 15. februar 2010 #9 Skrevet 15. februar 2010 dra til broren din du blod er tykkere enn vann! god tur
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #10 Skrevet 15. februar 2010 Hør med venninnen din du. Si det som det er, at du har veldig lyst til å besøke broren din. Hvis de likevel skal oppover, er det jo ikke å la henne i stikken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå