Kilter Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Er helt forvirret på hvordan man regner ut hvor langt man har kommet i svangerskapet! Terminkalkulatorene på nettet viser jo så forskjellig selv om de alle regner utifra første dag i siste mens! Beregningene varierer fra at jeg er 5+5 til 6+3. Noen tips til hvilken som stemmer best?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 Jeg går etter babyverden sin, siden den stemte på en prikk med min termin forrige gang! (fødte riktignok 2 uker før tiden, men dog;)
Tezz78 Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 Det var jo voldsomt til variasjon da? Hvilke kalkulatorer har du prøvd? Og har du sjekket at sykluslengden er lik på de?
3skjønne_vidundere<3 Skrevet 15. februar 2010 #4 Skrevet 15. februar 2010 den metoden som er brukt av leger og jordmødre i flere år er: første dag i siste mens + 7 dager- 3 måneder= termin. 5jan er min siste mens. 5 + 7 = 12 januar-3 mnd = oktober 12 oktober er min termin. Dette er den mest vanlige selvom jeg ser forskjellige nettsider regner anderledes
Sannellerslik? Skrevet 15. februar 2010 #5 Skrevet 15. februar 2010 ja dette lurer jeg også på.. jeg har ikke hatt skikkeli mens siden 1.des... men hadde pos EL-test den 29.jan.. Så er ganske sikker på att d var da jeg ble gravid.. Så da går jeg bare 2 uker tilbake til 15.jan. Så da blir altså min termin 22.okt...=) joho, 2 dager før enn jeg trodde;p
Kilter Skrevet 15. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 15. februar 2010 Den metoden du beskriver stemmer ihvertfall overens med beregningene på denne nettsiden. Da har jeg termin 13.oktober :-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 15. februar 2010 #7 Skrevet 15. februar 2010 Metoden du beskriver over her stemmer vel bare hvis man har 28 dagers syklus? Jeg har 30 dagers syklus, så derfor tror jeg at babyverden sin kalkulator, hvor man tar hensyn til sykluslengde stemmer bedre på meg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå