Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt forvirret på hvordan man regner ut hvor langt man har kommet i svangerskapet! Terminkalkulatorene på nettet viser jo så forskjellig selv om de alle regner utifra første dag i siste mens!

Beregningene varierer fra at jeg er 5+5 til 6+3. Noen tips til hvilken som stemmer best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går etter babyverden sin, siden den stemte på en prikk med min termin forrige gang! (fødte riktignok 2 uker før tiden, men dog;)

Skrevet

Det var jo voldsomt til variasjon da? Hvilke kalkulatorer har du prøvd? Og har du sjekket at sykluslengden er lik på de?

Skrevet

den metoden som er brukt av leger og jordmødre i flere år er: første dag i siste mens + 7 dager- 3 måneder= termin.

5jan er min siste mens. 5 + 7 = 12 januar-3 mnd = oktober

12 oktober er min termin.

Dette er den mest vanlige selvom jeg ser forskjellige nettsider regner anderledes

Skrevet

ja dette lurer jeg også på.. jeg har ikke hatt skikkeli mens siden 1.des... men hadde pos EL-test den 29.jan.. Så er ganske sikker på att d var da jeg ble gravid.. Så da går jeg bare 2 uker tilbake til 15.jan. Så da blir altså min termin 22.okt...=) joho, 2 dager før enn jeg trodde;p

Skrevet

Den metoden du beskriver stemmer ihvertfall overens med beregningene på denne nettsiden. Da har jeg termin 13.oktober :-)

Skrevet

Metoden du beskriver over her stemmer vel bare hvis man har 28 dagers syklus? Jeg har 30 dagers syklus, så derfor tror jeg at babyverden sin kalkulator, hvor man tar hensyn til sykluslengde stemmer bedre på meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...