Gå til innhold

er det mulig å forandre privatavtale? (barnebidrag)

Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke ruinere barnefaren da vi fikk barn sammen for 11 år siden..Han hadde dårlig råd og ville ikke ha barn,så vi flyttet fra hverandre.Vi skrev en privat avtale,så alle pengene skulle gå direkte til meg..

Det har gått greit til nå,men siden dattern vår er eldre og klær koster mer og fritidsaktiviteter sliter jeg nå økonomisk.Faren hennes tjenner nå 3 mill i året og ser henne aldri..kan jeg på noen måte kreve mer penger av han?

Hilsen en som ikke klarere se så bra alene

Fortsetter under...

Ja en privat avtale kan jo dere endre som dere vil. Men han må jo nesten gå med på det da.

Men gå inn på nav.no, så søker du opp bidragsveileder. Der får du opp en kalkulator. Så ser du der hvor mye han egentlig skal betale.

Så kan du legge det frem for han. Kanskje dere kan forhandle dere frem til noe begge syns er greit?

Vil han ikke øke noe så får du bare true han å si at da kommer du til å gå via nav. Da får du akkurat det du har krav på.

Å gå via nav koster en engangssum på 800-900 kr. for dere begge. Har du liten inntekt kan du søke om å slippe denne avgiften.

Ja,jeg vil anbefale deg å søke via nav. Det måtte jeg gjøre da bf nektet å betale bidrag til barnet vårt. Han ville verken ha kontakt eller betale bidrag. Eneste er at behandlingstiden er noe lang (kan ta opptil 8md) , men du vil da få etterbetalt fra md etter at du sente inn krav om bidrag.

http://www.nav.no/Familie/Barnebidrag/Hovedregler/Fastsette+og+endre+bidrag/1073746071.cms

Annonse

1200 ke er jo nesten ingen ting.

har dere hatt samme beløp i alle 11 år?

Det er noe dere bør reforhandle med jevne mellomrom etter som begges inntekter forandres.

Du har nok rett på mange tusen mer.

Min x-mann tjente litt under 400 000, og for ett barn (tenåring) måtte han ut med 4000 kr + at jeg fikk forskuddsbidrag av nav på 350. Så lønner seg å gå via Nav. Du skal ha ganske mange tusen. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...