Gå til innhold

Vedrørende personlig økonomi..

Anbefalte innlegg

Hva sitter dere igjen med til disp etter at alle utgifter er betalt? Til disp mener jeg da det dere har til å bruke på klær til dere selv, klær til unger, annen shopping, ut å spise, kino, bursdagsgaver etc?

Eventuell sparing legger jeg inn under utgifter. Sparing for oss er til uforutsette ting og eventuell sommerferie ol.. (barnetrygden sparer vi på konto til snuppa).

Jeg har pr. i dag kr. 541,- til disp i uken. De blir fort borte om man må kjøpe et par sko, klær til snuppa eller en bursdagsgave eller to i løpet av måneden altså. Er alltid skrapa før lønning...

PS!

Vi bor ikke fancy, bor i en 4-mannsbolig og har 2003modell (bil). Har lån på bolig, bil og studielån. Har en jobb som ikke er så godt betalt, kjipt da man har investert 4 år på høyskole. Vi deler utgiftene ganske så på midten. Mannen tjener ikke noe særlig mer enn meg, så vi sitter igjen med nogenlunde det samme.

Hva med dere?

Fortsetter under...

Vi bor ikke akkurat fancy vil heller, vi og bor i 4 mannsbollig... kjører en 2003 mod...

Vi begge er i jobb, begge jobber skiftgang, men forskjellig type skiftganger. Jeg jobber i butikk, det vil si at jeg og jobber kvelder, mens han jobber 5 skift og jobber kvelder, netter, helger og helligdager....

Vi tjener vel egentlig ganske greit... han tjener en god del mer enn meg da...

Så etter at absolute alt er betalt ( noe som kan variere fra mnd til mnd) alt så har vi rundt 10 000 i mnd tilsammen som vi kan bruke til hva vi vil... men dette beløpet varierer som sagt fra mnd til mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...