Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #1 Del Skrevet 15. februar 2010 Hva sitter dere igjen med til disp etter at alle utgifter er betalt? Til disp mener jeg da det dere har til å bruke på klær til dere selv, klær til unger, annen shopping, ut å spise, kino, bursdagsgaver etc? Eventuell sparing legger jeg inn under utgifter. Sparing for oss er til uforutsette ting og eventuell sommerferie ol.. (barnetrygden sparer vi på konto til snuppa). Jeg har pr. i dag kr. 541,- til disp i uken. De blir fort borte om man må kjøpe et par sko, klær til snuppa eller en bursdagsgave eller to i løpet av måneden altså. Er alltid skrapa før lønning... PS! Vi bor ikke fancy, bor i en 4-mannsbolig og har 2003modell (bil). Har lån på bolig, bil og studielån. Har en jobb som ikke er så godt betalt, kjipt da man har investert 4 år på høyskole. Vi deler utgiftene ganske så på midten. Mannen tjener ikke noe særlig mer enn meg, så vi sitter igjen med nogenlunde det samme. Hva med dere? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141442376-vedr%C3%B8rende-personlig-%C3%B8konomi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #2 Del Skrevet 15. februar 2010 Vi bor ikke akkurat fancy vil heller, vi og bor i 4 mannsbollig... kjører en 2003 mod... Vi begge er i jobb, begge jobber skiftgang, men forskjellig type skiftganger. Jeg jobber i butikk, det vil si at jeg og jobber kvelder, mens han jobber 5 skift og jobber kvelder, netter, helger og helligdager.... Vi tjener vel egentlig ganske greit... han tjener en god del mer enn meg da... Så etter at absolute alt er betalt ( noe som kan variere fra mnd til mnd) alt så har vi rundt 10 000 i mnd tilsammen som vi kan bruke til hva vi vil... men dette beløpet varierer som sagt fra mnd til mnd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141442376-vedr%C3%B8rende-personlig-%C3%B8konomi/#findComment-141443022 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå