Gå til innhold

myte eller fakta? jenter kommer før termin mens gutter er "treigere"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde en diskusjon med noen gravide her forelden ang dette og ei brakte dette på banen... hun hadde 3 gutter og alle hadde hun gått 1-2 uker over tida med, mens jenta fikk hun 2 uker før...

tilfeldig?

Hva er deres erfaring?=)

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har ei jente...og hun kom en uke etter termin.

Skrevet

Gutten min kom 2 dager før. Selv kom jeg 14 dager på overtid - og jeg er jo jente;)

Skrevet

Jeg fikk guttungen 10 dager før ;-)

Skrevet

jenten min kom 6 dager etter termin :)

Skrevet

gutt; 6 uker før

jente; 8 dager før

Annonse

Skrevet

gutten min kom 11 dager før.

Skrevet

Gutt 1 ble født 12 dager over termin

Gutt 2 ble født 9 dager før termin

Skrevet

Gutten min kom 4 dager etter termin!

Skrevet

Jeg fødte min gutt 11 dager før terminen. Mamma ble satt i gang med meg 2uker etter fødselen...

Skrevet

Jenta mi kom på overtid, mamma ble satt igang 14 dager over termin med meg og fødte min søster 3 uker før termin. Vi er begge jenter!

Tror vi egentlig at vitenskapen og landets jordmødre hadde oversett det dersom jenter kom før termin og gutter etter? Eller mener vi at de bare holder det hemmelig for landets fødene?

Skrevet

Tror det er en myte.

Jenta mi kom 10 dager etter termin. Men både jeg selv og søstern'n er født før termin (hhv ca 6 uker og 3 uker).

Venter gutt nå og han kan godt komme litt før enn det søster'n gjorde. Gleder meg til å bli kjent med han :-)

Annonse

Skrevet

En meget hemmelig myte - aldri hørt før :-)

Gutten min kom 18 dager før tiden. Min venninnes sønn kom 19 dager før tiden, datteren hennes kom på termin.

Skrevet

Gutten min kom 7 dager før termin og jenta 3 dager før..:)

Skrevet

MYTE, TULLEMYTE

Jenta mi kom 10dager på overtid...

Gutten er fortsatt i magen...termin 17juni

Skrevet

Hehe,unnskyld må le litt.. Får håpe mor di slapp å bli satt igang 2uker etter fødselen,stakkars dame:D Termin høres bedre ut;)

Skrevet

Haha, beklager, jeg skjønner det bare er en feil, men ble hun satt i gang 2 uker etter fødselen altså? Lurer på hvordan det gikk for seg ;)

Jeg fikk jente 9 dager før termin...

Skrevet

greit å få det "avklart" da;)

Skrevet

Det er visst ikke en myte. Jordmor sa til meg at gutter kommer i snitt to dager etter termin. Jenter kommer i snitt til termin. Så det stemmer, selv om jeg trodde selv at dette bare er en myte. Men dette er jo gjennomsnittstall - så det betyr jo ikke nødvendigvis så mye for hver enkelt av oss.

Skrevet

Jenta mi kom ei uker etter terminen så jeg tror det er et myte ;-)

Skrevet

Veel...

jente 3 dager før

gutt 8 dager etter

gutt kom på dagen

Tvillinger, gutt/jente 4 dager før

gutt 14 dager etter

jente 15 dager etter

Skrevet

termin gutt :)

Skrevet

Jeg har to jenter den første kom 14 dager før termin og den andre ble jeg satt igang med 6 dager over termin

Skrevet

Min jente kom 3 uker før termin:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...