Gå til innhold

myte eller fakta? jenter kommer før termin mens gutter er "treigere"?

Anbefalte innlegg

hadde en diskusjon med noen gravide her forelden ang dette og ei brakte dette på banen... hun hadde 3 gutter og alle hadde hun gått 1-2 uker over tida med, mens jenta fikk hun 2 uker før...

tilfeldig?

Hva er deres erfaring?=)

Fortsetter under...

Annonse

Jenta mi kom på overtid, mamma ble satt igang 14 dager over termin med meg og fødte min søster 3 uker før termin. Vi er begge jenter!

Tror vi egentlig at vitenskapen og landets jordmødre hadde oversett det dersom jenter kom før termin og gutter etter? Eller mener vi at de bare holder det hemmelig for landets fødene?

Tror det er en myte.

Jenta mi kom 10 dager etter termin. Men både jeg selv og søstern'n er født før termin (hhv ca 6 uker og 3 uker).

Venter gutt nå og han kan godt komme litt før enn det søster'n gjorde. Gleder meg til å bli kjent med han :-)

Annonse

Haha, beklager, jeg skjønner det bare er en feil, men ble hun satt i gang 2 uker etter fødselen altså? Lurer på hvordan det gikk for seg ;)

Jeg fikk jente 9 dager før termin...

Det er visst ikke en myte. Jordmor sa til meg at gutter kommer i snitt to dager etter termin. Jenter kommer i snitt til termin. Så det stemmer, selv om jeg trodde selv at dette bare er en myte. Men dette er jo gjennomsnittstall - så det betyr jo ikke nødvendigvis så mye for hver enkelt av oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...