Gå til innhold

Gutt 2,5 mnd som ikke vil ha kveldsmat!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Knerten er flaskegutt og jeg vil gjerne gi han mat før han skal sove slik at han kan sove noen timer før det er ny matrunde.

Han får siste ordentlige måltid ca 17.30-18.00 og legger seg kl 20.00.

Tidligere forsøkte jeg å gi han mat på sengekanten, rett før leggetid, men han bare sutret og ville ikke spise. Så tenkte jeg han kanskje var for trøtt så jeg flyttet måltidet frem til før kveldsstellet, ca 19.30. Men han vil fortsatt ikke spise kveldsmat. Han virker ikke altfor trøtt da og med en gang vi tar han bort fra matsituasjonen virker han ok og slutter å sutre. Koser seg max med bad og kveldsstell.

Hadde jo vært kjekt å gi han litt mat før han skal sove, litt dumt dersom siste måltid kommer to timer før han skal legges... :-(

Noen som har liknende erfaring eller tips å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm, kanskje prøve å ha lenger tid mellom det måltidet som kommer før kveldsmåltidet?

Er jo dumt at han spiser 2 timer før han legger seg for dere, for da sover han vel ikke lenge før han er sulten igjen?

Skrevet

Han sover den siste luren sin frem til 17.30-18.00. Og vil som oftest ha mat med en gang han våkner. Derfor er det vanskelig å flytte det siste måltidet. Da han var mindre spiste han gjerne med to timers mellomrom på kvelden, men ikke nå lenger nei...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...