Gå til innhold

Er dette truende abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos gyn i dag pga småblødninger de siste dagene, men fant ikke noe blodansamling i livmor eller ved fosteret eller noe sånt. Han trodde at det kanskje kunne komme fra livmorslimhinnen. Fikk også heldigvis se et bankende hjerte som dunket med fin rytme. Han kalte det truende abort pga den blødningen, men skjønte ikke helt hva han mente med det. noen som vet? Er det stor sjanse for at jeg mister likevell pga blødningen? Trodde selv at jeg var 6+5 i dag, men ble satt til 7+4.

Videoannonse
Annonse
Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

det skrev legen i journalen min og.. men han var aldri redd for det... jeg blødde i 11 uker jeg... bare bittelitt... fra livmorhalsen...

kan jo ikke si noe om din tilstand, men med meg gikk det ihvertfall bra! *krysser fingre*

Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

Truende abort

fant dette på nett;

Vi kaller det truende abort når en kvinne blør og det ved ultralyd er påvist levende foster. Tidligere ble kvinner med truende spontan abort innlagt til avlastning på sykehus. Det er ikke belegg for effekten av dette, og det er aldri bevist at fysisk aktivitet kan skade en ellers normal graviditet.

Man anser det ikke lenger for nødvendig at den gravide holder sengen ved truende abort, og hun kan utføre sine daglige gjøremål som hun pleier. De fleste blir likevel sykemeldt av egen lege så lenge de blør. Man fraråder imidlertid samleie og bading i inntil to uker etter at blødningen har opphørt.

(Tror det er mer en betegnelse enn en diagnose)

Skrevet

Takk for svar :) hvor lenge vil jeg ha ''truende abort'' egentlig? eller være blødningsfri for at det ikke er ''truende abort'' lenger? glemte helt å spørre om det da, var så nervøs at jeg glemte nesten alt jeg skulle spørre om.

Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

jeg tror det kalles truende abort frem til blødningen har gitt seg... eller en dag eller to etter...

er det mye blod eller?

Skrevet

nei var ikke så mye blod, blødde litt lys rødt på fredagskveld/blandet med litt brunt, bare brunt på lørdagsmorgen, men litt rødt igjen lørdagskveld, minimalt lys rødt/rosa igjen på søndagsmorgenen, mest blankt, men etter det har det ikke kommet noe mer. har ikke kommet noe i bindet noen av disse dagene, bare på papiret når jeg har hvert på toalettet. Var mest på papiret første dagen, dekte nesten hele papiret, så ble det bare mindre og mindre de neste dagene. Så nå er det 1,5 døgn siden siste blødning.

Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

høres likt ut til det jeg hadde... livmor munnen er jo veldig skjør når man er gravid og veldig "full av blod".. skal ikke mye til før et blodkar ryker... jeg sluttet faktisk å blø når legen tok celleprøve av meg... merkelig,...

krysser fingre for at det går bra!!! det kan godt hende at det kommer et par blødninger til, uten at det trenger å bety noe....

av mine venninner som har fått barn så er vi ihvertfall 4 som har opplevd dette, og alle har friske unger nå.....

Skrevet

ja, håper at det går bra. fikk beskjed om å holde meg i ro i 2 uker å ikke løfte noe tungt, fikk beskjed om å ikke løfte barnet mitt heller, men det er jo ikke til å unngå når jeg er mye alene med han og han er så og si i sin mest aktive alder (1,5 år).

Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

du får prøve så godt du kan.... jeg skal krysse fingre...........

Skrevet

Jeg fikk selv beskjed om at jeg hadde abortert i uke 8, blødde myyye. Men spiren klorte seg fast og har idag ei frisk og rask jente på 4 år:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...