Gå til innhold

Lillegull i magen vokser :-) Eller...?

Anbefalte innlegg

Egentlig lurer jeg noen ganger på om jeg faktisk ER gravid. Merker ikke noe som helst bortsett fra at jeg ikke får mensen... og at det er ekkelt og vondt å sitte med dongeribukse på.

Leser om fosterutvikling og svangerskap med litt forbehold kjenner jeg. Lillegull i magen er blitt 16cm lang fra hode til tå. Sammenrullet til en fosterball er det ikke rare greiene :-D Kanskje ikke rart jeg ikke merker noe?

Men når jeg ligger på ryggen kjenner jeg en tyyydelig "kant" rett nedenfor navlen. Kan ikke være livmoren, det er alt for høyt opp. Med mindre det er tvillinger da... Hjelp! He he... Skal bli godt å komme seg på UL!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141442177-lillegull-i-magen-vokser-eller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Hvor langt er du på vei da? Og er det første gang du er gravid?

Jeg kjenner tydelig livmora men er tredjegangs så da vokser den jo raskere. Min er et "fingerledd" fra navlen og jeg er i uke 14 nå. Jeg har kjent etter hele tiden og startet ved skambenet og gikk oppover med fingrene og det er jo den jeg kjenner for den har tydelig vokst oppover i det siste!

Ellers føler jeg som deg at jeg plutselig tenker på hva som foregår der nede og om noe kan være galt siden jeg kjenner så lite til graviditeten..men skal på ul til Torsdag så håper på å bli beroliget da!

Jeg har begynt på min 17. uke. Og dette er mitt andre svangerskap. Har vanskelig for å finne livmoren -tror den er bakovervendt, for det var det samme sist også. Magen kom sent og var ikke så rund og fin som mage andre sin. I tillegg er jeg litt i meste laget godt polstret rundt magen i utgangspunktet, det gjør det hele ekstra vanskelig. Har time til lege denne uken. Håper han kan finne livmoren og evt lytte etter hjertelyd :-)

Som å lese om meg selv dette!

har lett bakovervent livmor, er laaaang og polstring på magen så her kjenner jeg også at det er ubehaglig bare å ha trange bukser, også har jeg en valk som tyter lenger og lenger ut;)))

Magen kommer vel, skal nyte hverdagen uten så lenge jeg kan. er 16 uker jeg da, så fortsatt en del uker å vente:))

Annonse

min livmor har bikket over navlen allerede, legen målte 3 ganger for å være sikker, er 16+2 nå.....men er først siste uken magen poppet fram, med første hadde jeg ikke skikkelig mage før i uke 24, men nå er det tydelig en liiiiten babymage der, hadde kraftige mensmurringer forrige uke og vips=)

Nå har jeg vært hos legen... Og til min store glede dro han fram et lite "hjertelytteapparat"... (hmmm... Hva heter slike, tro?). Han fant lyden lett på høre side, 140 slag i minuttet :-) Deilig å få bekreftet at det er et levende lite nurk inni der!!! Kanten på livmoren fant han like nedenfor navlen, litt større enn snittet men ikke utenfor normalsjiktet. Deilig å ta helg med godfølelsen! :-)

Lykke til alle dere andre også! Med hjertelyd og UL og voksende mage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...