har blitt bleieskifter igjen Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Hei. Kan man fortsette på Cerazette selv om man er ferdig med amming, eller anbefales det å bytte til "vanlige" p-piller igjen frem til det skal prøves på nestemann.
Mammasine Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 For at prevensjonen skal være så sikker som mulig (og det ønsker man vel?), må man bytte fra Cerazette når man ikke lenger ammer!
Gjest Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 Man kan bruke Cerazette som vanlig prevensjon. jeg ammet ikke, men brukte likevel Cerazette. Jeg bytter fordi jeg aldri fikk noe regelmessig mens med de.
Collette Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Cerazette er like sikker som andre p-piller, så den kan man fint fortsette med.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 bullshit, jeg ble gravid på cerazette når jeg sluttet å amme, så like sikre er de ikke nei. bytt.
Gjest Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 Rart jeg ikke ble gravid etter å gått på de i ett år, jeg som ble gravid på første forsøk når vi prøvde. Hva er cerazette da, hvis ikke ett prevansjonsmiddel.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #7 Skrevet 16. februar 2010 nei du, det vet jeg ikke, men at de ikke funket på meg, kan jeg iallefall skrive under på!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #8 Skrevet 17. februar 2010 Vet om andre som har blitt gravide på p-piller også, men har man hatt omganssyken, og kastet opp pillen, eller glemt å ta en gang i blant, så kan man jo bli gravid.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #9 Skrevet 17. februar 2010 man kan også bli gravid uten å ha hatt omgagsyken, eller ha glemt en pille. jeg tok hver eneste en, til samme tid hver eneste dag. resultatet: jeg er nå gravid med nr 2. hadde tenkt å vente noen år, men det ble visst bare noen mnder. neste gang blir det vertfall ikke cerazette!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #10 Skrevet 17. februar 2010 Dette burde jo bli meldt fra om.. Men - det er jo de som blir gravide når de går på vanlige p-piller også.
Har to herlige gutter! Skrevet 18. februar 2010 #11 Skrevet 18. februar 2010 Hvis noen vil kjøpe mine brett med cerazette så kan dere det, jeg fikk aldri gått på de Så selger de bare billig slik at noen andre får bruk for de
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #12 Skrevet 18. februar 2010 jeg sa jo selvsagt fra til legen min om dette.
Berta_78 Skrevet 18. februar 2010 #13 Skrevet 18. februar 2010 Cerazette er en p-pille. P-pillen er ikke 100 % sikker uansett, og som andre har sagt, man er ikke trygg hvis man har vært magesyk eller kastet opp, f.eks. Det hender også at den bare ikke funker. Cerazette er enda "skumlere" fordi den har en virkestoffsammensetning som gjør at man bør ta den utrolig regelmessig. Den er lite trygg når man glemmer den, og i blant skal det ikke mer til enn at man tar den på kvelden i stedet for morgenen (hvis man vanligvis tar den morgen) før den ikke virker lenger. Jeg ble gravid pga litt slepphent bruk av Cerazett (mitt fantastiske lille uhell). Jeg bruker fremdeles cerazette, men nå er jeg nøyere med bruken.
frk-fryd Skrevet 18. februar 2010 #14 Skrevet 18. februar 2010 Jeg gikk på de over lengre tid før jeg slutta for å bli gravid. da var de i allefall trygge nok for meg. men jeg byttet etter ammeslutt for å få regelmessig mens (vet det ikke har noe å si, men det er bare en trygghet for meg når den kommer). Jeg lurer på om de somble gravid selv om de gikk på dem var nøye på å ta de hver dag til omtrent samme tidspunkt?
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #15 Skrevet 18. februar 2010 Det lurer jeg også på... Jeg var utrolig nøye, tok de alltid på kvelden ved tannpuss. Brukte de i ett år, ammet ikke.
AO3 Skrevet 18. februar 2010 #16 Skrevet 18. februar 2010 Legen min sa det ikke var noe i veien for å fortsette med cerazette, men at de ikke er like sikre som Yasmin (som jeg brukte før).
AO3 Skrevet 18. februar 2010 #17 Skrevet 18. februar 2010 Cerazette er forresten ikke en p-pille, men en minipille.
Collette Skrevet 18. februar 2010 #18 Skrevet 18. februar 2010 http://www.propaganda.net/sex_love/4754_Cerazette_%C3%98strogenfri_p-pille_like_sikker_som_kombinasjonspillen.html Nei, det er en p-pille, for den har 12-timers glemmemargin. Står i Felleskatalogen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå