Gå til innhold

Hvordan oppbevarer du eddik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid hatt eddik i kjøleskapet men i og med at det finnes sånne olje og eddik sett til å stå på benken så tåler det vel romtemperatur? Stod ikke noe på flasken :o)

Fortsetter under...

Gjest irismor
Skrevet

Eddiken står i kjøkkenskapet, har aldri hatt den i kjøleskapet.

Skrevet

Begge deler oppbevares i romtemperatur i butikken, så tror det går greit å oppbevare det på benken. Vanlig eddik står av praktiske grunner på kjøla her, men balsamicon og olivenoljen står på benken, siden den brukes nesten daglig. Dvs. Blir ikke gammel.

Skrevet

Eddik SKAL oppbevares kjølig etter åpning.

Samme gjelser mange andre matvarer som står i romtemp i butikken

(leverpostei, tørket/saltet kjøtt, syltetøy, ketchup osv)

Skrevet

Oppbevaring

Eddik må oppbevares på et kjølig sted i godt lukkede kar, da den ellers lett blir slimet eller grumset. God eddik skal være klar, sterk og av ren sur, ikke skarp smak. «Kunstig eddik» lages ved fortynning av syntetisk eddiksyre under tilsetning av aromastoffer og farge. Eddik brukes hovedsakelig i næringsmiddelindustrien og i husholdningen.

Dette er ikke mine ord, men jeg måtte google litt:) Jeg har balsamico eddik på benken, men andre typer som 7%, risedikk og eple står i kjøleskapet. Heller ikke oljer skal ha det så varmt. De kan harskne, men det kommer jo an på forbruket.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...