Gå til innhold

Baby som tar "sit-ups"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla vår er kun 5 mnd (på torsdag), og hun er utrolig aktiv. Vil gjerne sitte oppe og følge med på det som skjer hele tiden.

Når vi legger henne ned, uansett om det er på treningsmatten, stellebordet eller vognen, så løfter hun både hodet og beina (ser ut som om hun tar sit-ups eller skal til å reise seg opp). Så lurer litt på om det er "bra" for henne? Det er jo ingenting vi fremprovoserer, men tenker jo litt på om hun kan ta noe skade av det i rygg og nakke.

Er det noen andre som har babyer som oppfører seg på samme måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillemann begynte med det der ganske tidlig, og har ikke tatt noen skade av det. Tror heller det er bra at de trener opp musklene :-) La henne bare holde på!

Skrevet

Min og gjør det samme, og har holdt på ei stund. Han er snart sju mnd nå. Så lenge de gjør bevegelsene selv, regner jeg med det er helt ok for de små kroppene. De trener jo bare:) Tenk for en mage jeg ville hatt om jeg hadde tatt like mange sit ups!!!:) Er noe annet med alle som driver og setter ungene opp på golvet uten at de egentlig kan, står for mye med dem osv.

Du har nok bare ei sprek og moden jente! Men sjekk med hs og om du føler deg tryggere av det:)

Skrevet

Så godt å høre at det er flere. Lurer noen ganger på om den vesle frøkna er litt "rar". Hun gjør ihvertfall mye rart.. hehe!

Og ja, hadde vi trent like mye som dem, tenk for noen magemuskler vi hadde hatt. Men som min kjære sier: "sixpacken skal ikke være på magen, men på bordet"*s*

Skrevet

Ja, det hender ofte nå at jeg ser øynene til småen (5 1/2 mnd) som titter over teppekanten når han ligger i vogna (eller dynekanten når han ligger i senga) :)

Ha vil også gjerne følge med på hva som skjer rundt han! :)

Det gjør dem store og sterke og er nok ingen ting og bekymre seg for :)

Skrevet

Lille snuppa som er 11 uker holder også på med dette,vil bare opp å kikke. Ligger hun tilbakelent i fanget strever hun seg opp, ser og hører bare hvordan hun anstrenger seg:) Tar jeg og holder henne i hendene så trekker hun seg opp.. Spurte HS om dette kunne være skadeelig, og hun mente på at vi skulle prøve å holde henne mest mulig nede. Har vel noe med at hun er såpass liten. Men det er søren meg ikke lett, strever og sutrer og vil bare opp å følge med.

Gjest eelis+kian
Skrevet

Når hun er så stor, er det nok at hun trener til å sette seg opp. De skal jo ha muskler til det også, og det kommer ikke av seg selv, vettø! ;-)

Min er også helt vill på "sit-ups". Ligger han i armkroken strever han noe fælt for å komme seg opp, og når det ikke går, så skriker han. Hvis han får holde meg i fingeren, trekker han seg opp etter armene, hehehe. Han er 4 mnd nå, men allerede på 3-mnd-kontrollen kommenterte hs det mens han lå på rygg. Men han er jo enda litt liten, så jeg provoserer det ikke på noe vis, hehe...

Skrevet

Mi òghar tatt sit-ups siden hun var ca 1 mnd. Bra de trener seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...