Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter en lillebror til snuppa vår i april. Hun er snart 18 mnd, vil være 20 mnd når babyen kommer. Prøver å fortelle henne at mamma har baby i magen, og selv om hun sier baby og leker mye med dukke og skal kjøre "bibbi" i vogna, så tror jeg egentlig hun er for liten til å skjønne at det er en baby i magen.

Hvilke erfaringer har dere i å forberede de små på at det kommer en baby i hus?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det bare 13 mnd mellom de to eldste....

Vi kjøpte en dukke til eldstesnupp som vi lekte mye med og pratet masse om babyen som skulle komme.

Selv om snuppa deres "bare" er 18 mnd så skjønner hun nok mer enn hun klarer å gi uttrykk for for:)

Forskjellen på så små barn og eldre er jo det at de ikke helt forstår konsekvensene av at det faktisk kommer en baby i hus:)

Syns dere gjør det på en fin måte jeg!

Skrevet

Nei konsekvensene skjønner de nok ikke, det er det jo såvidt vi voksne gjør! ;) hehe!

Skrevet

Vi kjøpte en bok som heter "I magen bor en baby". Den var stas her i huset. Selv om man ikke skjønner noe mer av konsekvensene av den grunn.

Skrevet

Her i huset har jenta på snart 2år fått være med å finne frem babyutstyret og vasket og brettet klærne til babyen (har bare 3uker til termin) vi har også snakket mye om det, og hun har fått dukke med div utstyr. så får vi se når babyen kommer, hvor mye hun egentlig har forstått

Skrevet

Kan ikke dere som skal ha baby snart, gi en rapport på hvordan det har gått når babyene er kommet. Jeg venter i august og har ei snupp som er 21 mnd når babyen kommer. Vi snakker mye om baby og ser på bilder av baby. Jeg skal jammen kjøpe en baby i magen barnebok! Snupp ELSKER bøker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...