Gjest Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Jeg måtte le litt, men sa at: sånn sier man da ikke!? Ungen svarer: men, jeg ER drittørst!! Er det ok å si drittørst? Jeg synes kanskje at det er på kanten...
Mom2Two Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 Det finnes penere måter å si det på, men er man drittørst så er man drittørst;o)
RockMyWorld Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 Haha! Alt til sin tid er det ikke det man sier?! Hadde ledd om mini her hadde sagt det, men hvis -dritt- havner foran alt er det kanskje greit å "gripe inn" :-)
Gjest MMJ Skrevet 15. februar 2010 #4 Skrevet 15. februar 2010 Bedre å si at man er drittørst enn å si som jenta mi på 5 år: Mamma, du er en drittstøvel. Ble helt tatt på senga Tror jeg bare hadde svar: "Jasså, du er tørst ja :)". Jeg gjorde ikke noe sak av selve ordet, men spurte om hun var sint på meg, noe hun IKKE var
Full house Skrevet 15. februar 2010 #5 Skrevet 15. februar 2010 Dritt er jo ikke akkurat et banneord da ;-) Ikke det peneste en liten unge kan si, men datteren min sier slikt selv. "Oi, den var dritfin" Eller "Åh, det er drittvarmt!" Hahaha :-)
Potetstappe Skrevet 15. februar 2010 #6 Skrevet 15. februar 2010 Jeg helte opp i glasset til lillemor på 2, og det ble litt mye i det. Da sa hun; Det ble DRITTFUL JOO:D jeg bare fnisa litt og sa at sånn sier vi ikke, og siden har hun ikke sagt det..Jeg tror på å overse slike ting...
It's all about me Skrevet 15. februar 2010 #7 Skrevet 15. februar 2010 Da hadde jeg smilt og spurt hva han ville ha å drikke. Finnes verre ting å si.
Mimmi84 Skrevet 15. februar 2010 #8 Skrevet 15. februar 2010 jeg er helt enig med deg. Skal medgi at det er en vanlig sjargong for meg og vennegjengen, men må prøve å plukke det av meg, (blandt andre ord) innen småttingen begynner å ta etter. Jeg synes ikke det er kjempe ille, men ikke noe jeg ønsker å høre. Reagerte faktisk på det tidligere i dag.. det var en reklame.. hvilken var det nå igjenn.. JO, den nye om KAMILLE bladet. Der de to damene avslutter med å si "Det er helt RÆVA, med ettertrykk." Nå er det vel ikke så mange små barn som ser på voksenprogrammer midt på dagen, men jeg tenkte for meg sel, at er det blitt et ord man helt greit sier? ellers vil jeg virkelig ikke at min lille sønn skal snakke "stygt" og lurer på hva som er beste måte å avverge det på, og er kommet fram til at så lite fokus på det som mulig når ordene oppstår, vel er det beste. Om det gjenntar seg mye og ser ut til å bli en vane, ikke bare et ord man prøver ut for å se de voksnes reaksjon, så får man vel si no sånt som at det er ikke et ord det er no serlig å si, eller foreslå eet annet ord dem kan si isteden. Jeg må si at jeg tror nok jeg vil reagere mer på om de sier obskøne eller rasistiske ting som fitte eller negerhore (som jeg desverre hører allt for ofte) en vanlig banning. ikke at det heller vil bli tolerert altså!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå