Lykkeligmamma:) Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Tok en test idag, å fikk positiv test Veldig overrasket, og ikke helt planlagt, men også veldig glad siden jeg har fått beskjed av legen at det er mindre sjangse for at jeg kan bli gravid grunnet endometriose og delt livmor,og at det er større sjangse for svangerskapskomplikasjoner. Ble lapraskopert i November og fjernet endometriose, og da fant de også ut at livmora mi er delt. Legen ba meg vurdere barn, og ga meg rekvisisjon på ct for å finne ut mer ang hvordan livmora mi er delt og han anbefalte meg å starte prøving. Har ikke kommet med på ct enda, har time i april. Er 24 år og samboer på 4 året. Kan nesten ikke tro det er sant, men har også tatt en digitaltest idag, så gravid er jeg. Er vel 4+5 tenker har jeg regnet ut slik ca. Siden dette nok er et komplisert svangerskap med tanke på livmoren, er det lurt at jeg tar det mer med ro? Har nattevaktstilling 80%, og jobber på sykehus. Hørt at nattevaktstilling ikke er bra for gravide? Noe annet jeg må ta hensyn til slik tidlig i graviditeten? Har jo lest meg til litt informasjon, men vil gjerne høre andre med erfaringer, tips:)
*Nøtta* Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 Jeg kan desverre ikke svare deg på spm om din helse,men det jeg KAN gjøre er å GRATULERE! :) Og krysser fingrene for at dette går bra!
milly vanilla Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 Gratulerer så mye!!:-) Jeg jobber også natt å er sykemeldt til jeg er 13 uker på vei,får vel tilrettelagt slik at jeg kan gå over på dag når jeg begynner å jobbe.Ble gravid med ivf,å fikk beskjed av legen å ta alle forhåndsregler og bare slappe av:-)Lykke til!
2 boys & now pink Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 I forrige graviditet jobbet jeg over 100% natt, men det var på sykehjem... Det er vel muligens mindre stell og løft på sykehus?!? Vet ikke helt hvilken avdeling du er på... Det er forsket frem at skift/nattarbeid øker risiko for spontanabort/ veksthemming... Jeg jobbet nå mer enn lovlig frem til permisjon, og har ikke merket noe på gutten min...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå