Gjest Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Skjønner ingenting vi..Jeg hadde opp 2 dl Plumbo og 4 dl varmt vann,akurat som d stod på flasken man skulle ha oppi når den er halveis tilstoppet! Hva i huleste er d som er oppi den vasken???? Vannet rant jo ned i sted,men nå renner det ikke vekk i det hele tatt! Noen som kan tenke noe,har vært borti det samme eller som er eller har en mann som er rørlegger??
melkekua™ Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 Plumbo kan i enkelte tilfeller gjøre det verre..... Skru av øverste delen, fra vannlåsen og opp til vasken, og rense den? Men husk å bruke vernebriller og hansker.....så dere ikke risikerer å få noe i øyene og på hender. Evt. tilkall en rørlegger, kan bli dyrt hvis dere ikke klarer å rense....husk å informere at dere har brukt plumbo.
Gjest irismor Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 Har du prøvd å helle oppi kokende vann? Kok opp vann og hell oppi, da løsner det som regel.
erteposen + 4 Skrevet 15. februar 2010 #4 Skrevet 15. februar 2010 Plumbo bør en ikke bruke i vask, og igrunnen ikke noe sted - sa rørleggeren vår. Den kan tette igjen rør og lage en form for sement. Har du skrdd opp vasken under? Ta en bøtte og skru opp, og aldri mer bruk plumbo:/
erteposen + 4 Skrevet 15. februar 2010 #5 Skrevet 15. februar 2010 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=194482
Fire småtroll Skrevet 15. februar 2010 #6 Skrevet 15. februar 2010 Dette er mannfolkarbeid her i huset Han setter en liten bøtte under vannlåsen, tar på hansker og skrur fra hverandre vannlåsen. Den er da som regel full av hår og andre ekle småting som fysisk må fjernes for å få fart på vannet igjen..
Gjest Skrevet 15. februar 2010 #7 Skrevet 15. februar 2010 Rørleggere sier at en ALDRI ALDRI bruke plumbo. Kjøp tungtvann hos rørlegger istedet. Jeg bruker røråpner fra Jif nå og da. Har derfor aldri problemer med tilstopping.
lille og lille spire Skrevet 15. februar 2010 #8 Skrevet 15. februar 2010 JIF AVLØPSÅPNER !! Det fungerer super, er også anbefalt av rørleggere! Plumbo ødlegger mere enn det åpner.
giggsi Skrevet 15. februar 2010 #9 Skrevet 15. februar 2010 Du må stake. Har du sånn sugekopp? Jeg har et gammelt rørsystem som ofte blir tilstoppet. men hjelper som regel å stake det. Tungtvann luktet noe helt for jævligt,så da ville jeg ikke bodd i det med barn på et par dager. Men tor bare det er rørleggere som har lov å bruke tungtvann siden det er veldigt etsende.
Anja Annonym Skrevet 15. februar 2010 #10 Skrevet 15. februar 2010 Har du Biltema i nærheten eller et lignende firma er du berga Har gamle rører i huset, og unge som heller det meste i rørene, så jeg har fikset tette avløp oftere enn jeg orker å tenke på ;/ 1. Du begynner med lett-utstyr. http://biltema.no/no/Bygg/Blander/Tilbehor/Stakefjar/ Den tynne stakefjæren med sin utvidende tupp vries frem og tilbake til du får åpningen på røten i røret. 2. http://biltema.no/no/Bygg/Blander/Tilbehor/Avlopsrenser/ Når du har kommet igjennom, og fått åpning, så går du over til denne. Kan håndsveives eller settes på ei elektrisk bormaskin på halvfull guffe. 4,5m bånd betyr at du omtrent er kommet til naboer under deg, eller nesten ute på gata. 3. http://biltema.no/no/Bygg/Maling-og-Fuging/Rengjoring/Avlopsrens/ Brukes som forebyggende og smøring av rør. Skal dere til Danmark i sommer? Stopp da på en Bilka og kjøp Avløbsrens på grønn flaske. Må kun brukes mens unger er ute av huset, og blir ute noen timer. Åpner til og med størknet barnegrøt i kloakkrør!!! Til og med sterker enn norske rørleggermidler, så den bør ikke drikkes
Gjest Skrevet 15. februar 2010 #11 Skrevet 15. februar 2010 Har kokt masse vann og helt nedpå.Skal fortsette å helle på.Det kommer ihvertfall noen bittesmå bobler,håper d holder på å åpne seg.Tenkte prøve dette før sambo evnt.må åpne.Men det må han i såfall vente med til i morgen,han har ikke vernebriller og hansker!
Gjest irismor Skrevet 15. februar 2010 #12 Skrevet 15. februar 2010 Fortsett emd å koke opp vann og hell på. Men nå bruker du ikke plumbo igjen i rørene. Jeg renser rørene en gang i uken med salmiakk. Heller ca 1/4 flaske salmiakk i dusjen og 1/4 flaske i vasken og 1/2 flaske i sluket. Er ikke plaget av tette rør, bor i blokk med gamle rør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå