Gå til innhold

Noen som har boka Myk Start?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger litt hjelp med en oppskrift da jeg er ganske ny i gamet... :)

Holder på med omslagstrøya på side 57 og har strikket bakstykket... Nå skal jeg begynne der det står..."fell de midterste 20 (24) 26 m til halsringning..."... Forstår ikke heeelt hva jeg skal gjøre fremover... :-P

Noen som kan forklare?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg har ikke boka. Men det de skriver er en ganske vanlig formulering i en strikkeoppskrift. Si at bakstykket er på 70 masker totalt. Da skal de midterste 20 (24) 26 maskene felles til halslinning. Si at du strikker 3 måneders størrelsen, så skal da de 24 midterste maskene felles. Det er der nakken til babyen skal være. Du strikker da 28 masker, feller de neste 24 og strikker de siste 28 maskene. Du må da strikke de 2 delene (på hver sin side av halslinningen) ferdig hver for seg. Beklager hvis dette ble klønete skrevet.

Lykke til:)

Skrevet

Ikke klønete i det hele tatt :)

Tenkte meg det var noe sånt, var bare litt redd for å starte før jeg hadde fått det forklart.. Er så ergelig hvis jeg gjør noe feil.. :-P

Skrevet

Når det står at man skal øke ved halskanten fra rettsiden av arbeidet på annenhver pinne, betyr det da at jeg skal ha rettsiden MOT meg når jeg øker? Altså øke hver gang rettsiden er mot meg? Da blir det jo øking annenhver pinne..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...