Gå til innhold

Hadde du konfrontert foreldrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært en del konflikter i min datters klasse, og min datter har vært en av de som har vært involvert i disse konfliktene. Nå får jeg vite at enkelte foreldre mener det er KUN henne som er problemer, og at de sitter å nærmest baksnakker både min datter og oss som foreldre/vår måte å oppdra henne på. Jeg ble utrolig skuffet og lei meg, har pratet flere ganger med disse foreldrene og hadde vel trodd de ville snakket med oss om dette, ikke baksnakke oss......Så, ville dere konfrontert dem eller ikke?

Føler enkelte foreldre synker ned på 14 års stadiet jeg da.*sukk*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da bør dere vel ha ett møte der alle er tistede slik at alle får sagt det de vil.

Så hører alle hva som blir sagt og ikke sagt.

Skrevet

Hva har hun gjort da datteren din? Om hun er en urokråke eller en mobber så er det ikke så rart at de trekker dere i tvil, for det er ikke en indikasjon på at en kommer fra et hjem med oppegående foreldre, er det vel?

Er det hun som har ledet an, er det faktisk litt verre, enn å være en som bare dilter etter.

Skrevet

Kan du ikke ta det opp med dem. Det er langt fra sikkert at de mener noe vondt med å snakke om dette. Det er mulig å snakke om andre mennesker uten at det er baksnakking.

Hvis det virkelig er problemer i klassen er det viktig at alle forsøker å finne gode løsninger og ikke går i forsvarspossisjon på sine barns vegne. Det er mye viktigere å finne løsninger enn å fordele skyld.

Skrevet

Ja det hadde jeg gjort! Be din datters kontaktlærer innkalle foreldrene som er involvert til et møte på skolen, og ta det der! Stå på og vær stolt av datteren deres, men ikke av det hun gjør som plager andre. Viktig å være tydelig ovenfor henne at dere ikke aksepterer det hun gjør som er galt!

Skrevet

Vi har hatt møter med skolen hvor alle foreldrene var tilstede. Dette dreier seg ikke om mobbing, og datteren min er ikke en urokråke. Dette gjelder flere jenter, og jeg har selv vært vitne til noen av de andre jentenes oppførsel. Saken er at jeg føler det er veldig urettferdig, for ikke å snakke om naivt av de andre foreldrene å kun klandre vårt barn. Dette er da ett par foreldre, ikke alle de andre. Ungene deres er ikke englebarn de heller. Sier ikke at min er det, men det løser da ingenting å nærmest sitte å henge ut andres barn på den måten de gjør.

Jeg ser på oss som oppegående mennesker og ungen min har alltid fått masse skryt fordi hun er empatisk og inkluderende. Helt til hun begynte i denne klassen....

Skrevet

Det dreier seg ikke om mobbing, og ikke om saboterende adferd? Hva gjelder det da, hva sier de at hun har gjort og hva har du sett de andre jentene gjøre som du reagerte på?

Det er veldig vanskelig å ta stilling til hvordan en skal håndtere en situasjon om en ikke har noe opplysninger om hva det dreier seg om.

En har ikke møter på skolen om det ikke gjelder noe spesielt. Hva består konfliktene seg i?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...