Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Tar det virkelig så lang tid? Skal må gå uten penger hvis man har vært litt trege med å levere?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 Ja 3 mnd behandlingstid er helt vanlig. Har dere vært trege er det nok kun deres egen feil og ja dere må finne andre løsninger for penger.
Gjest Skrevet 15. februar 2010 #4 Skrevet 15. februar 2010 Jeg har søkt nå og fikk brev på fredag om at de hadde mottatt søknaden og at det var 1mnd. behandlingstid. Mulig det er forskjell fra Nav-kontor til Nav-kontor?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #5 Skrevet 15. februar 2010 største problemet til NAv er jo at 90 % av søknadene de får inn ikke er fylt ut riktig... da må de jobbe masse medd hver sak og hente inn og sende i retur osv. da tar det lang tid, også for de som har fylt ut riktig..
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #7 Skrevet 15. februar 2010 hvorfor i alle dager er hun en hurpe????
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #8 Skrevet 15. februar 2010 Hvor mange prosent av søknadene klarer NAV å rote vekk?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #9 Skrevet 15. februar 2010 hvor mange av søknadene blir borte i posten frem og tilbake mellom søker og nav? er ikke alltid nav sin feil skjønner du... noe må faktisk vi "vanlige" ta på oss og....
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #10 Skrevet 15. februar 2010 Ja, NAV har opptil 3måneds behandlingstid. Du kan være heldig og det går kjapt, men ville ikke gamblet på det. Ja, man må desverre gå uten penger.. Og når det gjelder sen levering, jeg var innom NAV i høst for å hente skjemaene jeg trengte, spurte tid skjemaene måtte være inne, fikk til svar at de måtte være inne senerst en mnd før termin.. Så er jo ikke lett å levere i rett tid da. Var bare flaks at vi leverte papirene forrige uke, sånn at jeg har en sjans til å få penger til termin. :s Ante ikke at det var 3mnds behandlingstid, iogmed at dem ba meg ha skjemaene inne senest 1mnd før..
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #11 Skrevet 15. februar 2010 Ok, tusen takk for svar. Jeg har vært innlagt på sykehuset siden uke 23 og ikke hatt tid til å tenke på alt av papir som skal leveres. Ordner seg nok. Hi
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #12 Skrevet 15. februar 2010 haha, jeg leverte søknaden personlig. leverte den til ei som jobba der. og den greide de å rote vekk. ikke posten som hadde noe skyld da nei.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #13 Skrevet 15. februar 2010 Det som hendte meg var at jeg leverte i rett tid, og fikk penger etter fødsel, men etter 3 mnd stoppet utbet. Ringte og de beklaget, men de 3 første mnd kom automatisk og de hadde ikke registrert barna. Joda fikk pengene bra sent.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #14 Skrevet 15. februar 2010 Ja det lurer jeg også på. Nei hurpe får du være selv.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #15 Skrevet 15. februar 2010 Håper det ikke var HI som skrev til 17:31 at hun er en hurpe. Hvis så, så er det på tide å ta ansvar for egne handlinger. Det er ikke NAV sin feil at folk er trege med å få inn papirene. Ikke skyv denne holdningen over på deres barn.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #16 Skrevet 15. februar 2010 ikke hi, d var meg. du er også hurpe forresten. LOL bla bla trege bla bla bla. hi spør ikke hvem sin skyld det er. hun spør om det er vanlig. ansvar for sine handlinger bla bla bla. gå å legg deg.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #17 Skrevet 15. februar 2010 Jeg også fikk beskjed av nav om at jeg burde levere søknaden ca 1 måneden før permisjonen starter. Rart de sier det om man må regne med 3 måneder behandlingstid..
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #18 Skrevet 15. februar 2010 Det er HI selv som snakket om å være treg og vi har bare fulgt opp hennes spørsmål. Siden du ikke ser det er det DEG det er noe galt med anonym 18.16
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #19 Skrevet 15. februar 2010 Regner med (og håper) at du er litt mer ansvarsfull i den virkelige verden og tøffer deg her inne. Da kan jeg krysse av at jeg har fått høre at jeg er en hurpe og at jeg skal gå å legge meg på listen min. Funker vel ikke som noe negativt å si til en småbarnsmor at hun skal gå å legge seg...ja takk gjerne;) Til HI: Bra det ikke var deg som kaller folk hurpe i innleggene dine. Ja, det tar dessverre av og til så lang tid. Håper at søknaden din blir behandlet raskt. Er kjedelig når man blir forsinket med ting man skal gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå