Gå til innhold

Hva tenker dere om disse navnene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Haldis

Gjørdis

Gladis

Ågot

Gøril

Sølvi

Solveig

Grete

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Solveig er ganske fint; ellers blir de andre for trauste ot tantete for meg - iallfall foreløpig. Gladis synes jeg er direkte gyselig.

Skrevet

Har aldri sett Hjørdis skrevet med G, før, er det en skrivefeil, eller vil du ha innspill om det?

Ellers er det bare Gladis jeg ikke liker av disse navnene.

Tipper det ikke er lenge før det springer rundt små Haldis'er, Hjørdis'er., Ågor'er osv. :)

Solveig er det jo mange små som heter allerede.

Skrevet

Ser for meg eldretreff på bussen til Svinesund med de fleste av disse navnene! Sølvi er harry. Solveig er det eneste jeg synes er koselig.

Skrevet

He-he, skrivefeil ja. Skulle være Hjørdis!

Tror også disse navnene vil komme igjen om litt, men er vel endel som får barn idag som har mødre/bestemødre med disse navnene. Tenker at dette er navn folk vil ta frem når de skal ha "nye", "originale" navn om noen år, slik vi har sett med Emma, Emilie, Jenny, Amalie osv...

Ågot, Haldis og Solveig står på min liste -alle er oppkalling. Gladis heter mamman min. De andre kunne jeg aldri brukt selv tror jeg...

Eller kanskje Grete....

Gøy å høre hva andre tenker :)

Skrevet

Tenker gammel tante jeg òg. Gammel og sur tante for å være helt ærlig..

Skrevet

Solveig er fint

og Grete er sjarmerende

ikke resten.

Skrevet

Grete er søtt, Greta kanskje mer up and coming?

Solveig er det jo allerede en liten gjeng jenter som flyr rundt og heter. Søtt synes jeg. Halldis er min favoritt. Mest på grunn av favorittlyriker Halldis Moren Vesaas.

Skrevet

Sølvi, Grete og Solveig er vel brukbare.

Hva med Sølje eller Margrete/Greta?

Skrevet

??

Solveig er koselig på en mamma/tante/bestemor:-)

Resten er fæle for å si d rett ut...........;p

Skrevet

Dette er sånne navn pappa bruker på meg, fordi han vet jeg hater det :P ''Hei Hjørdis, kom her 'a!''.. Men jeg heter jo ikke det (Viktig!!) :P Haha

Jeg er enig med 1prinsesse+1påvei!:D<3 ; De er fæle!

Skrevet

Syns ikke disse er så tantete.

Kjenner en Gøril, Solveig, Sølvi og Grete og syns de har fine navn hele gjengen og de er fra 1 år til 30 åra.

Hjørdis, Gladis og Haldis er jeg ingen fan av.

Jeg syns det er mange navn som kommer i den tantekategorien som ikke fortjener å være der. Men snart er de tilbake. For få år siden var jo Alfred og Agnes i den kategorien, så de kommer vel snart.

Skrevet

Mange navn kommer tilbake etter en lang periode i glemmeboka. Når de som heter dette i dag (mest gamle damer) går bort, kommer navnene tilbake fordi man oppkaller etter oldemødre og tippoldemødre.

Selv skal jeg innrømme at jeg synes Solveig er det eneste som er litt fint. Men det kan hende jeg synes noe annet om 20 år.

Men i min omgangskrets er det jo veldig mange andre gamle navn som er brukt på småjenter. Kjenner blant annet disse: Signe, Johanna, Frøydis, Tora, Ellinor, Ingeborg. Alle disse er nok også i bruk på eldresentrene rundt omkring.

Skrevet

Jeg synes Solveig er ett fint navn.

Grete er fint,forbinder det med ei supergrei dame:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...