Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Bilen min skulle EU-godkjennes nå, men prisen for å reperere det som er galt med den, er ikke verdt det - da kan jeg likegodt kjøpe ny. Men jeg har aldri hatt anledning til å spare opp noen buffer, så nå står jeg uten bil, og uten penger til en ny helt med det samme. Tenker det tar meg 3 mnd å spare til en nytt "vrak". Hva gjør jeg jeg i mellomtiden? Jeg kan gå til butikken/sentrum, men barnehagen hvor barnet mitt går ligger minst 1 mil herfra, så det er helt umulig å levere/hente ham morning og ettermiddag. Mamma har tilbydd seg å kjøre ham èn morning i uka. Men hva hjelper det meg om hun ikke kan hente ham òg den dagen? Jeg kan heller ikke sykle, fordi jeg har en liten baby. Ingen andre i familien tilbydde seg noen tjenester da jeg fortalte om problemet mitt på morsdagen i går, da alle mine nærmeste var til stede.. Kjenner heller ingen som bor i nærheten her som h*n kunne ha sittet på med.. Eneste løsningen jeg har, er at jeg kan ta h*n utav barnehagen, men det hadde jo vært forfredelig dumt, og aller aller siste utvei.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 Oppps, glemte å være konsekvent på anonymiseringen. Jaja, det er jo ikke så farlig da. Ser bare litt teit ut.. Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 Du kan jo kjøpe en sykkelvogn, om du allerede har sykkel? Mange som sykler barna sine i bhg selvom de har mindre søsken
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #4 Skrevet 15. februar 2010 Hvordan fungerer en slik sykkelvogn? Går det an å h en bab oppi altså? Genialt i såfall, men hva er prisen på en slik vogn...? Jeg kan låne sykkelen til mamma, så det hadde jo funket hvis ikke den vognen er dyrere enn den bilen jeg skal kjøpe? hehe..
Gjest Skrevet 15. februar 2010 #5 Skrevet 15. februar 2010 Sykkelvogna vi har er beregnet på barn fra 15 mnd alder. Men jeg vet det finnes "babyinnsats" til noen sykkelvogner. Ellers blir du jo den spreke dama om du jogger til og fra barnehagen med ungene i søskenvogn hver dag
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #6 Skrevet 15. februar 2010 hvordan er bussforbindelsen der? Om det går buss og den stopper ved barnehagen går det vel ann å avtale med de i barnehagen at de henter han på busstoppet når bussen kommer? Vet av tilfeller der en mor har fått støtte til taxi for ungene t/r barnehagen(og da bodde mor ca 1 km fra barnehagen, men hadde baby) Aner ikke om det var sosialkontoret eller trygdekontoret som sponset den taxien, men vet at mor var ikke i jobb, og hadde 5 barn hvorav 3 av de var plassert bort i fosterhjem. Kan være derfor hun har fått hjelp.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #7 Skrevet 15. februar 2010 du kan ikke høre om det går ann å flytte han til en barnehage som ligger nærmere der du bor da? Vet her at man kan flytte barnet over i andre barnehager som ligger nærmere. Min datter gikk i barnehage som lå godt stykke fra der vi bodde, Så jeg spurte om det var mulig å få henne over i en barnehage som var litt nærmere. Siden jeg var alene med henne. Dem sa det gikk ann å at hun skulle få plass når det ble noe ledig, men dette er i Oslo da.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #8 Skrevet 15. februar 2010 Hva med å låne penger til bil? Jeg lånte 50000 hos Elcon, betaler ca 1250 kr i måneden, låneavtale på 4 år. Du får en helt grei bil for et slikt beløp
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #9 Skrevet 15. februar 2010 Siden du har mulighet til å ta barnet ut av barnehagen, så jobber du altså ikke? folk trenger vel sine egne biler ute på bygda, så ikke bare bare for dem å låne ut en bil til deg i 3 måneder, på et øyeblikks varsel...
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #10 Skrevet 15. februar 2010 Jogge minst fire mil til dagen... det sprøs gitt! hehe.. er mye snø og is her enda òg - kjenner bare jeg får litt angst av å sykle med de etter sykkelen. Men gikk inn på Finn.no - der var det en brukt til salgs til 1000kr. Fantastisk! Men spurte om det gikk an å sikre babyseter forsvarlig i den - venter på svar på det nå. Jeg bare trodde ikke det fantes slike man kunne ha babyer i.. Andre sykkelvogner der inne koster like mye som jeg har tenkt å bruke på en bil...
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #11 Skrevet 15. februar 2010 Anonym 17.00: Jeg har fødselspermisjon, er alenemor og bor i en liten by. Men på den tida jeg søkte ham inn i barnehagen, var det ikke full dekning, så jeg var heldig som fikk ha ham i barnehage i det hele tatt, selv om det er i den andre enden av byen. Jeg kunne låne mormoren min sin bil "av og til", men det hjelper jo ikke så veldig mye siden han går tre dager i uka. Er takknemlig for disse tilbudene jeg har fått fra familien, men det bare funker ikke det heller.. Han har bare noen få måneder igjen i bh, før han begynner på skolen. Men jeg ønsker virkelig at han skal få gå ut tiden, pga de har førskoletrening nå, han har lekekameratene sine der, pluss at jeg kjenner at det er ganske vanskelig å aktivisere ham når han er hjemme 40%. Ønsker ikke svar som ikke er konstruktive, anonym 17.00. Får satse på en billig sykkelvogn som jeg kan sikre babyen i, i første omgang da :-)
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #12 Skrevet 15. februar 2010 Anonym 16.46. Jeg har tenkt på det.. Men så har han bare tilsammen 4 mnd igjen å gå i barnehagen før skolestart (han skal ha 1 mnd ferie), så føler liksom ikke at det er så gunstig å flytte ham heller. Tror ikke jeg kunne fått ham inn i nærheten heller sånn helt med det første. Men akkurat det vet jeg jo ikke før jeg har spurt. Får tenke litt på den..
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #13 Skrevet 15. februar 2010 Forventer man altså at andre skal tilby seg å hjelpe uten at du gidder å spørre?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #14 Skrevet 15. februar 2010 bor bf i nærheten? Har han mulighet å bringe barnet i barnehagen? Du har sikkert sjekket opp dette...
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #15 Skrevet 15. februar 2010 Anonym 17.14: Jeg la saken fram for hele min familie i går, og spurte om hjelp. Hvor står det at jeg ikke har spurt om hjelp? Utrolig irriterende med de som alltid bare MÅ megge.. Skjønner ikke poenget. Til dere andre - tusen takk for tipsene. Har nok tenkt alle de der selv ja, men nå vet jeg at det faktisk finnes sykkelvogner med babysete-sikring, så får jeg tak i en slik for en rimelig penge, er mine problemer løst. Blir kvitt de ekstra kiloene etter svangerskapet også da, ved å sykle 4 mil hver dag! Må se positivt på det!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #16 Skrevet 15. februar 2010 Men hvordan var det med buss der da? Siden du ikke jobber, så går det jo an å ta bussen og henter og leverer?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #17 Skrevet 15. februar 2010 blir spennende å sykle så langt flere ganger i uka med baby da;) hvor gammel er ungene dine?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #19 Skrevet 15. februar 2010 anonym 18.04: 5år og en liten baby. Jeg har absolutt ingen problem med å sykle fram og tilbake slik - jeg er ei sportslig dame fra før av! :-) Blir herlig det til våren. Men kjenner bare jeg får litt angst av å tenke på lille babyen min der baki. Men det er sikkert kjempekoseli for de inni en sånnen :-) Kan ikke ta opp lån, pga jeg har såpass mye lån fra før av, og ikke veldig gode inntekter.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #20 Skrevet 15. februar 2010 Går ikke buss, for d er bare noe av veien som er hovedvei... Og vi har ikke "by-bysser" her...
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #21 Skrevet 15. februar 2010 Spørs hvor mye trafikk det er på veien du må sykle langs... eller om det er sykkelsti. Dersom det er sykkelsti vil det jo gå greit. Men hvis det er mange biler som kjører aggressivt kan det lett bli en påkjenning å sykle på høyre side. Tror ikke jeg hadde giddet å gå i gjennom så mye for at sønnen min skulle få førskoleopplæring... Jeg hadde blåst i det. Som om det ikke går an å begynne på skolen uten opplæring? Ville heller ha sjekket om det fantes en lekekamerat eller to på hjemstedet... Ved å sette inn annonse i avisa, kanskje, eller kanskje en kjekk avlastningsfamilie eller "reservebesteforeldre".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå